News

Date îngrijiorătoare ale unui raport despre elevii români: 42% dintre ei nu pot interpreta o informație sau să aibă o idee proprie

42% dintre elevii români nu pot interpreta o informație sau nu pot să aibă o idee proprie, sunt datele îngrijorătoare ale unui Raport național de literație.
12.05.2022 | 22:39
Date ingrijioratoare ale unui raport despre elevii romani 42 dintre ei nu pot interpreta o informatie sau sa aiba o idee proprie
Datele îngrijorătoare ale unui Raport național de literație despre elevii români. Sursa foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Într-un Raport național privind nivelul de literație din România se arată că 42% dintre elevi nu pot să interpreteze o informație sau să vină cu o idee proprie.

Raport îngrijorător despre competențele elevilor români. Mulți nu pot să dacă deosebiri și asemănări între personaje

Mai mult, s-a constatat că, în medie, elevii români nu sunt capabili să facă asemănări și deosebiri între personaje sau nu pot ajunge la concluzii în urma a ceea ce citesc.

ADVERTISEMENT

Toate acestea au ieșit la iveală după ce s-au analizat teste a 47.000 de elevi, din toată țara, timp de 15 luni. Evalurea lor s-a făcut prin platforma gratuită Alfabetar și a inclus copii din mediul urban și rural, din clasele I-VIII, scrie edupedu.ro

Ce spune Sorin Cîmpeanu despre datele Raportului național privind nivelul de literație din România

Sorin Cîmpeanu a văzut rezultatele Raportului național de literație din România și a anunțat că din septembrie 2023  sistemul educațional va trece printr-o schimbare.

ADVERTISEMENT

”Competenţele de literaţie sunt esenţiale pentru parcursul educaţional al unui elev şi, mai apoi, sunt exprem de importante pentru dezvoltarea adulţilor.

Vă spun că în septembrie 2023, sistemul de educaţie din România va funcţiona, începând cu septembrie 2023, nu mai este mult, pe cu totul şi cu totul alte baze. Aceasta este oportunitatea esenţială (…)

ADVERTISEMENT

Pe de altă parte, însă, avem o serie de oportunităţi. Prima dintre ele se numeşte România Educată, care se concentrează foarte mult nu numai pe componenta de evaluare ci pe componenta de construcţie a unui curriculum care să genereze acele competenţe care, în momentul în care sunt evaluate, să ne arate că suntem într-o situaţie mult mai bună decât cea prezentată”, a declarat Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă.

Sorin Cîmpeanu a mai precizat și că este nevoie de o evaluare standardizată, încât să se observe mai bine problemele pe care le au elevii în asimilarea informației.

ADVERTISEMENT

”Standardizarea evaluării este un deziderat care trenează de mult timp. Tot de mult timp ştim că avem probleme din perspectiva competenţelor de literaţie, din perspectiva alfabetizării.

ADVERTISEMENT

Ne spun de testele PISA, rezultatele la evaluarea naţională, ne-o spun universităţile care deplâng nivelul scăzut de alfabetizare, îndeosebi alfabetizare ştiinţifică, în rândul absolvenţilor de învăţământ preuniversitar”, a mai precizat ministrul educaţiei.