News

Evaluări standardizate și computerizate pentru BAC și Evaluarea Națională 2022. Ministrul educaţiei anunţă că se vor face în județe separate

Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, anunță evaluări standardizate și computerizate pentru BAC și Evaluarea Națională 2022. Acestea ar urma să se facă în județe separate.
12.05.2022 | 19:41
Evaluari standardizate si computerizate pentru BAC si Evaluarea Nationala 2022 Ministrul educatiei anunta ca se vor face in judete separate
Cum s-ar putea corecta lucrările de la BAC și Evaluarea Națională 2022. Sursa foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Ministrul educației propune o evaluare standardizată și computerizată, în județe diferite, pentru Bacalaureatul din acest an, dar și pentru Evaluarea Națională 2022. Sorin Cîmpeanu explică faptul că un astfel de demers presupune scanarea lucrărilor.

Ce presupune evaluarea standardizată și computerizată a BAC-ului și a Evaluării Naționale 2022

Prin evaluarea standardizată și computerizată nu se va pune presiune pe profesori, deoarece nu vor avea un loc și un interval fix de corectare, a mai detaliat ministrul educației.

ADVERTISEMENT

Iar dacă o astfel de situație pare o noutate, Sorin Cîmpeanu a negat, precizând că regula se aplică, deja,  în proiectele europene.

”Tot anul acesta, având experiența anilor anteriori de organizarea examenelor naționale, am propus un alt obiectiv ambițios (…). La nivelul unui județ să avem o evaluare informatizată, digitalizată, standardizată până la un anumit nivel pentru Bacalaureat, și într-un alt județ pentru Evaluarea Națională.

ADVERTISEMENT

Asta va presupune scanarea lucrărilor și pot să vă spun că avem deja echipamente pentru centrele de examen din aceste județe. Asta va presupune o distribuție informatică a lucrărilor către profesorii corectori, într-o manieră discretă, și discret – nu termenul din matematică, ci cealaltă valoare, mai exact, evaluatorul unu nu se va cunoaște și cu atât mai puțin nu va sta la masă cu evaluatorul doi. Sperăm că relevanța evaluărilor va crește în acest fel.

Mai apoi, nu va fi presiune pusă pe evaluatori, pentru că nu vor mai avea un loc fix și un interval orar fix în care să fie obligați să corecteze un număr mare de lucrări. Va fi, să spunem, un mediu mai prietenos în care se vor face aceste evaluări. Nu este nimic nou, lucrul se practică pentru evaluarea proiectelor europene, deci există experiență ”, a spus ministrul educației în cadrul lansării raportului național privind literația, scrie edupedu.ro.

ADVERTISEMENT

Evaluare standardizată și computerizată în baza unor itemi

Sorin Cîmpeanu a mai explicat că evaluarea standardizată și computerizată se va face ținând cont de anumiți itemi, care presupun răspunsuri la întrebări tip grilă.

”De asemenea, în măsura posibilului, vom vedea în ce măsură vom putea colecta datele pe itemi în acele segmente din lucrările elevilor, care presupun răspunsuri la întrebări de tip grilă. Cele descriptive sigur că vor face obiectul evaluării fiecărui profesor.

ADVERTISEMENT

Acestea sunt lucruri care se fac pe termen foarte scurt, pe termen mediu și lung, așteptăm opiniile dumneavoastră atunci când vom lansa pachetul legislativ cu toate reglementările subsecvente în domeniul educației, înțelegând că putem să avem cea mai bună, cea mai performantă și cea mai profesionistă evaluare standardizată și digitalizată – dacă în spate nu avem un curriculum relevant, nu avem profesori pregătiți, nu avem resurse la îndemână, nu se rezolvă nimic. De asta spun că lucrurile trebuie să fie conjugate. (…)”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Toate aceste afirmații ale ministrului educației vin după ce la finalul lunii martie tot el a anunțat că viitorul an școlar, 2022-2023, va fi compus din cinci module de învățare, cu vacanțe cuprinse între ele, în loc de semestre.

Pe lângă acestea, Sorin Cîmpeanu a mai precizat că tezele nu vor mai fi obligatorii, profesorii vor încheia o singură medie și-și vor putea stabili un număr de note.

ADVERTISEMENT