Life

De ce au etichete roșii produsele aflate la reducere. Cum ajung să fie influențați oamenii să le cumpere

Te-ai întrebat vreodată de ce produsele aflate la reducere au etichete roșii? O mulțime de oameni sunt influențați de culoare și ajung să le cumpere.
09.02.2024 | 19:19
De ce au etichete rosii produsele aflate la reducere Cum ajung sa fie influentati oamenii sa le cumpere
De ce produsele reduse au etichete roșii. Sursă foto: Pinterest / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Sigur ai observat și tu că produsele reduse au etichete roșii. De ce marile magazine recurg la o astfel de culoare și ce efect are asupra clienților? Unele persoane ajung să fie influențate să cumpere mai repede.

De ce au etichete roșii produsele aflate la reducere

Există o mulțime de practici în comerț care au ca scop ademenirea clienților. Nu e întâmplător nici faptul că fructele sau legumele sunt așezate la intrare în magazine și nici faptul că gumele de mestecat sunt aproape de casa de marcat.

ADVERTISEMENT

De ce au însă produsele reduse etichete roșii? Poate nu știai, dar culoarea poate influența comunicarea, dar și sentimentele unei persoane. De altfel, o banală culoare poate influența și starea de spirit, dar și emoțiile ori comportamentul.

Iar acest lucru a fost dovedit și de mai multe studii efectuate de-a lungul timpului. Specialiștii au aflat că anumite culori pot genera instant reacții emoționale diferite, de la o persoană la alta.

ADVERTISEMENT

Există însă două culori care pot să stârnească emoții în general similare la mai toți oamenii. Pe ele le vom vedea și în marile magazine, dar și în diferite branduri, ori pe cutiile anumitor produse.

Efectele pe care le are culoarea roșie asupra unei persoane

Este vorba despre culorile roșu și albastru. De ce au produsele reduse etichete roșii? În cazul în care nu știai, culoarea roșie crește ritmul cardiac și tensiunea arterială. Totodată, ea a atrage atenția de cele mai multe ori.

ADVERTISEMENT

Atunci când vedem etichete roșii la produsele reduse, le observăm din prima. Mai mult de atât, această culoare induce sentimente de urgență și de excitație. Astfel, fără să vrem, ajungem să cumpărăm anumite produse din impuls.

De ce unele produse au etichete albastre însă? Albastrul este o culoare mai rece care e asociată cu siguranța și încredere. De altfel o vom vedea și în branding-ul anumitor companii, ori la anumite produse sau medicamente.

ADVERTISEMENT

În același timp, spre deosebire de roșu, albastrul este cel care are un efect calmant. Iar cei din industrie știu foarte bine cât de mult poate influența o banală culoarea starea de spirit a unei persoane și chiar și acțiunile ei.

ADVERTISEMENT