Sigur ai observat și tu că produsele reduse au etichete roșii. De ce marile magazine recurg la o astfel de culoare și ce efect are asupra clienților? Unele persoane ajung să fie influențate să cumpere mai repede.
Există o mulțime de practici în comerț care au ca scop ademenirea clienților. Nu e întâmplător nici faptul că fructele sau legumele sunt așezate la intrare în magazine și nici faptul că gumele de mestecat sunt aproape de casa de marcat.
De ce au însă produsele reduse etichete roșii? Poate nu știai, dar culoarea poate influența comunicarea, dar și sentimentele unei persoane. De altfel, o banală culoare poate influența și starea de spirit, dar și emoțiile ori comportamentul.
Iar acest lucru a fost dovedit și de mai multe studii efectuate de-a lungul timpului. Specialiștii au aflat că anumite culori pot genera instant reacții emoționale diferite, de la o persoană la alta.
Există însă două culori care pot să stârnească emoții în general similare la mai toți oamenii. Pe ele le vom vedea și în marile magazine, dar și în diferite branduri, ori pe cutiile anumitor produse.
Este vorba despre culorile roșu și albastru. De ce au produsele reduse etichete roșii? În cazul în care nu știai, culoarea roșie crește ritmul cardiac și tensiunea arterială. Totodată, ea a atrage atenția de cele mai multe ori.
Atunci când vedem etichete roșii la produsele reduse, le observăm din prima. Mai mult de atât, această culoare induce sentimente de urgență și de excitație. Astfel, fără să vrem, ajungem să cumpărăm anumite produse din impuls.
De ce unele produse au etichete albastre însă? Albastrul este o culoare mai rece care e asociată cu siguranța și încredere. De altfel o vom vedea și în branding-ul anumitor companii, ori la anumite produse sau medicamente.
În același timp, spre deosebire de roșu, albastrul este cel care are un efect calmant. Iar cei din industrie știu foarte bine cât de mult poate influența o banală culoarea starea de spirit a unei persoane și chiar și acțiunile ei.