Sport

De la volanul mașinii în vârful muntelui: Norris Măgeanu vrea să urce pe Kilimanjaro!

Norris Măgeanu, președintele Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS), are o pasiune ascunsă: expedițiile montane pline de adrenalină. Pe cale de consecință, și-a propus să urce pe cele mai înalte vârfuri de pe toate cele șapte continente.
29.10.2021 | 08:31
De la volanul masinii in varful muntelui Norris Mageanu vrea sa urce pe Kilimanjaro
Măgeanu escaladează munții de fiecare dată când are ocazia
ADVERTISEMENT

După ce urcat pe cel mai înalt munte din America de Sud, Aconcagua, la început acestui an, el îl va explora pe cel din Africa. „Muntele este locul în care cumva mă regăsesc. Se spune că atunci când urci cei mai înalți munți, reușești să pătrunzi mai adânc în sufletul tău”, a declarat președintele Federației Române de Automobilism Sportiv.

Norris Măgeanu mai avea 60 de metri și cucerea Aconcagua

Până acum, Norris a explorat toți munții din România, dar experiența vieții a trăit-o în urmă cu 6 ani! „Am urcat la Aconcagua. Mai aveam 60 de metri până în vârf, după cum ne arăta altimetrul.

ADVERTISEMENT

Bine, Aconcagua are 6960 de metri, o înălțime considerabilă, e cel mai înalt din America de Sud”, își amintește Norris Măgeanu.

Fostul pilot de raliuri are o teorie pe care vrea să o și pună în practică. „În lume sunt șapte vârfuri, fiecare vârf pe câte un continent, iar orice persoană căreia îi place muntele își propune să le atingă”, dezvăluie președintele FRAS.

ADVERTISEMENT

Norris Măgeanu se antrenează zilnic pentru expediția din 2022

El se pregătește pentru următorul munte pe care vrea să ajungă la începutul anului 2022, Kilimanjaro, iar pentru asta se antrenează zilnic! „Nu este zi în care să nu fac sport, mă mișc mult”, mai spune Norris.

Iată care sunt cele mai înalte vârfuri montane de pe cele șapte continente: Everest, Asia – 8.848 metri, Aconcagua, America de Sud – 6.962 metri, McKinley, America de Nord – 6.194 metri, Kilimanjaro, Africa – 5.885 metri, Vinson, Antarctica – 4.897 metri, Elbrus, Europa – 5.642 metri, Kosciuszko, Australia – 2.228 metri.

ADVERTISEMENT

Prima experiență a lui Norris Măgeanu a fost la 5 ani

Norris Măgeanu este pasionat de mașini de când se știe. Prima experiență la volanul unei mașini a avut-o la vârsta de 5 ani. „M-am urcat în mașina tatălui, un Trabant.

Avea cheile în contact, motorul pornit și am tras de manete. Mașina a plecat și m-am oprit cu ea într-un gard. Din fericire, o dată cu trecerea anilor, am ținut mașinile mai mult pe stradă, decât în afara șoselei”, rememorează, cu umor, președintele Federației Române de Automobilism Sportiv.

ADVERTISEMENT

Norris Măgeanu și-a luat permisul auto la 18 ani

Prima mașină a primit-o cadou de la mama lui, înainte să împlinească 18 ani. „Pe la 12 ani, tot meșteream la mașina mamei, îi schimbam bujiile, îi făceam tot felul de lucruri la motor, era o Dacie.

Cu mașina primită de la mama mergeam în zone închise circulației publice, pentru că deja conduceam, o făceam destul de des. La 18 ani am luat permisul și am început să fiu tot timpul în mașină”, explică Norris Măgeanu.

Debutul în Campionatul Național și l-a făcut în calitate de copilot

Oficial, Norris a intrat în lumea Motorsportului în urmă cu aproape două decenii. „În 2003 am urcat pentru prima dată într-o mașină de concurs ca și copilot, în Campionatul Național de Raliuri alături de un prieten, Răzvan Săndulescu.

De atunci am tot fost copilot, apoi pilot, în Campionatul Național de Viteză în Coastă și în Campionatul de Raliuri. În alte campionate ale federației am participat ca pilot.

Apoi am început să organizez competiții: Raliul Argeșului, Etapa de Viteză în Coastă de la Câmpulung Muscel, îmi aduc aminte că am organizat întregul Campionat de Karting din 2010, după care am venit la Federația Română de Automobilism Sportiv”, mai spune șeful FRAS.

ADVERTISEMENT