De unde provin produsele din piața Lidl? Aici se găsesc o mulțime de fructe și legume, pe care mulți români le cumpără, fiind atrași de costul mic și calitatea superioară. Reprezentanții supermarketului caută să-și mulțumească persoanele care le trec pragul.
Produsele pe care le găsim zi de zi la Lidl sunt unele proaspete, achiziționate de reprezentanții marelui retailer de la producători de fructe și legume, din țară. Mai exact, un număr de peste 150 de producători locali își trimit recoltele către Lidl.
Producătorii sunt bine verificați, dețin certificare internațională Global G.A.P, care certifică prospețimea fructelor și legumelor. Ei provin din mai multe zone ale României, precum: București, Dâmbovița, Buzău, Hunedoara, iar unii colaborează de peste 10 ani cu Lidl.
”Preocuparea noastră este să avem o colaborare strânsă cu producătorii locali, cu scopul de a dezvolta alternative prietenoase cu mediul la folosirea substanțelor fitosanitare și a îngrășămintelor chimice. Asigurarea trasabilității pentru produsele noastre este posibilă datorită parteneriatelor solide pe care le-am realizat cu producătorii. Mai mult decât atât, Lidl a pus bazele unei scheme de trasabilitate ce garantează transparența la nivelul originii produselor ce ajung în magazine și scoate în evidență producătorii din România.
Vrem întotdeauna să îți oferim fructe și legume locale proaspete și cât mai variate, de aceea toți cei peste 150 de producători locali cu care colaborăm dețin certificarea internațională Global G.A.P., o asigurare în plus pentru calitate și siguranță alimentară.
Colaborăm cu peste 150 de producători, în funcție de anotimp, iar un procent semnificativ din fructele și legumele de sezon la Piața Lidl provin de la fermieri din România”, apare pe site-ul oficial al celor de la Lidl.
În același timp, Lidl transmite că fructele și legumele pe care le are pe rafturi sunt fără pesticide sau alte organisme modificate genetic, datorită interacțiunilor cu producătorii locali. Astfel, supermarketul dorește să se asigure de sănătatea clienților, dar și de protecția mediului înconjurător.
La nivel național sunt în momentul de față peste 300 de magazine Lidl. Primul supermarket de acest tip a apărut în România în anul 2011, când s-a înlocuit lanțul Plus. Acesta era printre cele mai frecventate de români, datorită costurilor mai reduse.
Lidl a fost înființat în Germania, în 1973 și este prezent în mai multe locuri din lume. În total, la nivel internațional, Lidl are peste 10.000 de magazine, inclusiv peste Ocean, în America. Fondatorii sunt Josef Schwarz și Dieter Schwarz.