Comisia Europeană a impus noi reguli privind emisiile Euro 7 pentru autoturisme, autoutilitare, camioane și autobuze. Aceste reguli ar putea reprezenta sfârșitul motoarelor cu ardere internă începând cu anul 2025.
Asociația Industriei de Inginerie Mecanică (VDMA) a transmis că este „complet exclusă” punerea în aplicare a acestor reguli, în forma actuală.
„Obligația planificată ca vehiculele noi din Europa să fie practic fără emisii începând cu 2025 ar fi o aberație ecologică, economică și tehnologică”, au transmis reprezentanții VDMA, într-un comunicat de presă, potrivit Euractiv.
VDMA a mai sus că în prezent Europa nu-și poate permite să interzică, într-un timp atât de scurt, circulația mașinilor și camioanelor alimentate exclusiv cu motoare cu ardere internă.
Combustibilii electronici pot fi creați folosind electricitatea furnizată de sursele regenerabile. Printre acești combustibilii electronici se numără și hidrogenul lichid. Acest tip de combustibili oferă o bună alternativă ecologică la combustibilii fosili.
Însă, acest tip de combustibili au și dezavantaje, cum ar fi costurile. Aceștia au un cost de producție mult mai mare și necesită cantități foarte mari de energie regenerabilă astfel încât să fie neutri în carbon.
Șeful UE pentru politică climatică, Frans Timmermans a transmis că aceste decizii se vor lua în urma unui dialog cu industria auto. Acesta a mai subliniat că nu are intenția de a evita „subiectele dificile și deciziile dificile”.
„Știți că industria auto începe prin a spune că este imposibil și apoi, în cele din urmă, se conformează”, a spus Timmermans într-o conferință de presă, în noiembrie 2020.
„Nu iau acest lucru ca șablon în negocierile mele, pentru că trebuie să ascultăm industria, trebuie să le ascultăm argumentele”, a mai mai supus acesta.
Frans Timmermans a făcut precizarea că industria auto ar trebui să aleagă vehiculele electrice și utilizarea hidrogenului pentru mașinile de mare tonaj.
„Știu că există nervozitate. Vom avea acest dialog cu industria, dar nu putem aștepta până în 2029 pentru a reduce în continuare emisiile”, a mai spus acesta.