Nu doar trenurile operatorului de stat au probleme ci și cele private au început să acumuleze sute de minute de întârziere. Un astfel de caz este cel al cursei Regio 11030, operat de Regio Călători, care a plecat sâmbătă dimineață, la ora 06:25, din Brașov.
Trenul ar fi trebuit să ajungă în București la ora 09:10, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat. După doar câțiva kilometri, la Timișu de Sus, cursa avea deja 13 minute de întârziere, pentru că a așteptat un alt tren, ținând cont că circulația până la Predeal se desfășoară pe un singur fir, din cauza unor lucrări.
Potrivit clubferoviar.ro, în timpul staționării, automotorul Alstrom seria X72500 (AM 5001) s-a defectat, iar trenul a rămas pe loc.
Așteptarea a durat exact 158 de minute, până când vagoanele au fost preluate de de un alt automotor (AM 5013), pentru a continua drumul spre București. Trenul a intrat în Gara de Nord cu o întârziere totală de 191 minute, adică peste trei ore.
Distanța dintre Brașov și București pe calea ferată este de 166 km și se desfășoară pe o linie modernizată (Predeal – București Nord).
Incidentul vine la câteva zile după de un alt tren privat, operat de Transferoviar Călători, s-a defectat la intrarea în București.
Acesta circula între Otopeni și București Nord, dar s-a stricat în zona triajului Podul Grant. Pasagerii au fost nevoiți să parcurgă restul drumului pe jos, cu bagajele în brațe.
Oficial, trenul R-E 10110, care a plecat miercuri, la ora 9:12, din Otopeni, a ajuns la destinație cu o întârziere de 49 de minute. În mod normal, cursa de la Aeroportul Henry Coandă, la București Nord, durează aproximativ 25 de minute.
În 2022, operatorul de stat CFR Călători a raportat o întârziere medie de 7 minute și 40 de secunde la cele 1050 de trenuri care circulă în România, potrivit Observator. Asta înseamnă că totalul întârzierilor a depășit trei ani și jumătate, doar în primele zece luni ale anului trecut.