News

Disciplină cu șocuri electrice pentru elevii unei școli din SUA. Instanța a permis folosirea controversatei metode de corecție

Instituția a creat tratamentul controversat pentru a corecta comportamentul agresiv sau auto-vătămător la adulți și copii.
10.07.2021 | 11:02
Disciplina cu socuri electrice pentru elevii unei scoli din SUA Instanta a permis folosirea controversatei metode de corectie
ADVERTISEMENT

Centrul Judge Rotenberg pentru copii cu dizabilități poate continua să folosească șocurile electrice asupra studenților săi, după ce interdicția emisă de Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) a fost anulată.

O curte federală de apel a decis că o școală din Massachusetts are dreptul să-și disciplineze elevii cu șocuri electrice

Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) interzisese anterior tratamentul cu șocuri electrice utilizat de Centrul Judge Rotenberg, Canton. Instituția a creat tratamentul controversat pentru a corecta comportamentul agresiv sau auto-vătămător la adulți și copii.

ADVERTISEMENT

Școala pentru copii cu dizabilități, împreună cu un grup de părinți și tutori ai elevilor, a contestat interdicția FDA. Curtea de apel din DC a constatat că tratamentul intră sub incidența reglementările medicale și, prin urmare, este dincolo de competența de control a FDA.

„Grație tratamentului, acești rezidenți pot continua să participe la noi experiențe, să se bucure de vizitele familiilor lor și, cel mai important, să trăiască în siguranță și eliberați de comportamentele auto-vătămătoare și agresive”, a declarat școala în urma deciziei, relatează The Independent.

ADVERTISEMENT

„Vom continua să luptăm pentru a-i menține pe cei dragi în siguranță și în viață și pentru a păstra accesul la acest tratament salvator de ultimă instanță”, au adăugat părinții studenților într-o declarație.

Centrul Judge Rotenberg, Canton, este singura școală din SUA care folosește șocuri electrice pentru elevii săi și fost ținta criticilor din partea susținătorilor drepturilor persoanelor cu handicap, inclusiv Mental Disability Rights International (DRI) și a Organizației Națiunilor Unite, care consideră că practică “tortura”.

ADVERTISEMENT

Acuzații de tortură

„Ideea utilizării șocurilor electrice pentru a tortura copii a fost recunoscută ca fiind nerezonabilă în întreaga lume”, a declarat președintele DRI, Laurie Ahern.

„Adevărata tortură este atunci când acești copii nu beneficiază de acest program”, a declarat anterior fondatorul institutului și tratamentului Matthew Israel. „Sunt drogați cu medicamente care îi fac să fie atât de sedați încât, în esență, dorm toată ziua.”

ADVERTISEMENT

Există aproximativ 300 de elevi, inclusiv 48 de rezidenți peste noapte, la Centrul Judege Rotenberg. Pentru aproximativ 55 dintre aceștia sunt aprobate dispozitivele de șocuri Gradated Electronic Decelerator, care administrează de la distanță un șoc puternic pe pielea purtătorului.

„Unul dintre rezidenții noștri este o femeie care s-a dat cu capul de perete de atâtea ori încât i s-au dezlipit retinele”, a declarat avocatul Max Stern, care reprezintă părinții și tutorii elevilor Centrului Judge Rotenberg.

„Până nu a ajuns la CJR unde a primit acest tratament, nu s-a reușit controlarea acestui comportament, astfel încât să poată fi operată pentru a-i permite să vadă din nou”, a mai spus Stern.

Școala, acuzată că nu ia în calcul efectele negative

Cu toate acestea, un raport din 2006 al Departamentului de Educație al Statului New York a constatat că dispozitivul a fost utilizat în mod regulat pentru nesupunere minoră și „comportamente care nu sunt agresive, periculoase pentru sănătate sau distructive, cum ar fi cicălirea, înjurăturile și eșecul de a-și menține un aspect îngrijit”.

Raportul nu a găsit, de asemenea, nicio dovadă că școala „ia în considerare potențialele efecte negative, cum ar fi depresia sau anxietatea, care ar putea rezulta din utilizarea unor strategii comportamentale aversive cu anumiți elevi individuali”.

Școala susține pe site-ul său că „a oferit educație și tratament foarte eficiente atât elevilor cu probleme de conduită, comportament, emoționale și/sau psihiatrice, tulburări emoționale, cât și celor cu dizabilități intelectuale sau din spectrul autist”.

ADVERTISEMENT