News

Domnul Cap de Cartof nu va mai fi „domn”. Schimbare de nume pentru renunțarea la normele de gen

26.02.2021 | 08:28
Domnul Cap de Cartof nu va mai fi domn Schimbare de nume pentru renuntarea la normele de gen
Domnul Cap de Cartof nu va mai fi „domn". Schimbare de nume pentru renunțarea la normele de gen Sursa Foto: Mirror
ADVERTISEMENT

Domnul Cap de Cartof (n.r.- Mr. Potato Head) nu va mai fi „domn”. Compania producătoare a celebrei jucării anunță schimbarea numelui, în încercarea de a renunța la normele de gen.

Este prima schimbare majoră pe care o primește cunoscuta jucărie, în 70 de ani de existență. Domnul Cap de Cartof există încă din anul 1952.

ADVERTISEMENT

Inițial, familiile își procurau un cartof, pe care îl împodobeau cu mâini de plastic, picioare, ochi și alte accesorii. Ulterior, a apărut și doamna Cap de Cartof, care a inclus piese de plastic feminizate în kit, cum ar fi genți de mână și tocuri înalte, precum și seturi de familie Mr. Potato Head, scrie Mirror.

Domnul Cap de Cartof nu va mai fi „domn”. Schimbare de nume pentru renunțarea la normele de gen

De-a lungul anilor, jucăria a evoluat. Se pare că schimbările vor continua. Compania producătoare a anunțat că schimbarea numelui se datorează unei „transformări moderne”.

ADVERTISEMENT

În încercarea de a se desprinde de normele de gen, jucăria va renunța la titlurile de „domnul” și „doamna”. Numele pe care celebra jucărie îl va purta va fi unul simplu: „Cap de cartof”.

Schimbarea numelui o să fie implementată până la sfârșitul acestui an. Reprezentanții companiei au explicat că doresc să nu influențeze structura tradițională a familiei.

ADVERTISEMENT

În acest sens, au anunțat și apariția unor seturi de jucării care nu prezintă o structură familială tradițională. Acestea vor fi compuse din doi cartofi adulți, fără gen, și un cartof bebeluș.

Reprezentanții companiei speră ca aceste schimbări să le permită celor mici să creeze familii Potato Head fără a impune limite identității de gen și să-și exprime propriile idei: „cultura a evoluat. Copiii vor să-și poată reprezenta propriile experiențe”.

ADVERTISEMENT

„Modul în care marca există în prezent, cu „domnul” și „doamna”, este limitativ atât în ​​ceea ce privește identitatea de gen, cât și structura familiei”. a explicat Kimberly Boyd, reprezentantul brandului Cap de Cartof în cadrul companiei Hasbro.

Nu este prima jucărie celebră care suferă astfel de transformări. Anul trecut, celebra păpușă Barbie a lansat o gamă fashionistă, care își propune să promoveze diversitatea și să celebreze importanța incluziunii. Seria include o păpușă fără păr, una care are un membru protetic, alta cu vitiligo, dar și jucării în scaun cu rotile.

ADVERTISEMENT