News

Două trenuri ar fi fost la un pas de ciocnire la Sighișoara. Un mecanic de locomotivă ar fi fost beat

Două trenuri, unul încărcat cu motorină iar celălalt cu îngrășăminte chimice, au fost la un pas de coliziune joi în Gara Sighișoara
10.06.2023 | 17:57
Doua trenuri ar fi fost la un pas de ciocnire la Sighisoara Un mecanic de locomotiva ar fi fost beat
Două trenuri au fost aproape să se ciocnească în Gara Sighișoara. Sursa foto: Facebook/ CFR Marfă
ADVERTISEMENT

O coliziune între două trenuri de marfă, care ar fi putut conduce la o adevărată tragedie în Gara Sighișoara, a fost evitată în ultimul joi. În plus, potrivit portalului Club Feroviar, CFR SA a încercat să mușamalizeze întreg incidentul, compania acționând abia după ce informațiile privind acest eveniment au apărut în presă.

Trenuri, la un pas de ciocnire la Sighișoara

Portalul Club Feroviar, care publică anchete din domeniul feroviar, a scris sâmbătă că o coliziune dintre două trenuri de marfă, unul încărcat cu motorină iar altul cu îngrășăminte chimice, a fost evitată în ultima clipă. Sursa citată susține că informațiile anchetei se bazează pe declarațiile unor surse, însă acest eveniment a fost ulterior confirmat atât de către conducerea CFR SA cât și de către ASFR – Autoritatea de Siguranță Feroviară din România.

ADVERTISEMENT

Sursa citată susține că o serie de nereguli au fost aproape de a conduce la o adevărată tragedie. Totul ar fi pornit de la faptul că mecanicul unui tren GFR ar fi adormit, iar trenul său a depășit semnalul de ieșire din stație aflat pe roșu.

„Mai mult, trenul era în neregulă din punctul de vedere al siguranței feroviare, având sistemul de protecție INDUSI izolat. Aceasta este o practică periculoasă la care recurg unii mecanici de locomotivă pentru a scăpa de bătăi de cap. Sistemul INDUSI nu permite unei locomotive să depășească un semnal pus pe roșu cu ajutorul unor inductori amplasați atât pe locomotivă, cât și la nivelul semnalului”, scriu cei de la Club Feroviar.

ADVERTISEMENT

Accidentul, care ar fi putut conduce la o adevărată tragedie, a fost evitat doar pentru că mecanicul trenului CER Fersped care intra în stație pe aceeași linie a observat trenul GFR venind spre el și a frânat brusc.

„Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influența alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineața”, mai scriu cei de la Club Feroviar.

ADVERTISEMENT

Sursa citată subliniază că, la fel ca în celebrul caz de la Mihăilești, încărcătura celor două trenuri – motorină și îngrășăminte chimice, ar fi putut conduce la o adevărată tragedie în Sighișoara. La fel, faptul că unul dintre mecanici consumase băuturi alcoolice, ridică semne de întrebare privind măsurile care se iau în acest domeniu, în condițiile în care au fost accidente în trecut unde mecanicii vinovați s-au dovedit a fi consumat alcool.

CFR SA a încercat mușamalizarea incidentului

Mai mult, cei de la Club Feroviar susțin că CFR SA a încercat să mușamalizeze acest incident grav, fapt negat de către conducerea CFR SA. Sursa citată menționează răspunsul oficial primit de la CFR SA după ce au cerut clarificări cu privire la măsurile luate.

ADVERTISEMENT

„Au fost avizate instituțiile abilitate pentru investigarea incidentului feroviar produs în stația CF Sighișoara, conform Regulamentului de investigare a accidentelor și incidentelor (…) urmând ca după finalizarea cercetărilor, concluziile să se regăsească în Raportul de investigare întocmit de către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER)”.

Cei de la Club Feroviar susțin însă că avizarea nu s-a făcut „de îndată”, așa cum cere legea. Sursa citată subliniază că au trecut nu mai puțin de 12 ore de când accidentul s-a întâmplat până ASFR a aflat de acesta, și că avizarea a fost făcută abia după ce Club Feroviar a întrebat despre incident atât CFR, cât și ASFR.

„Oficiali din domeniul feroviar au declarat pentru Club Feroviar că a fost o încercare de mușamalizare rar întâlnită în cariera lor. Practic, informația nu ar fi mers în primă fază mai departe de impiegatul de mișcare și nu se știe dacă mușamalizarea a fost decisă de impiegat de capul lui sau de forurile superioare ale CFR SA”, arată sursa citată. Aceștia susțin că avizarea pe care CFR SA susține că a făcut-o a fost trimisă abia la ora 17:24 după-amiaza, în condițiile în care incidentul a avut loc cu peste 12 ore mai devreme, la ora o4:34.

ADVERTISEMENT