Transalpina și Transfăgărăşan, cele mai spectaculoase șosele din România, adorate de sute de mii de turiști, vor fi modernizate. Ce presupun lucrările de reabilitare și când ar urma să înceapă?
După finalizare modernizărilor, cele două drumuri vor fi deschise mai mult timp. În ceea ce privește Transfăgărășanul, primul pas a fost făcut, fiind alocate 8,4 milioane de lei de Compania de Drumuri, pentru studiul de fezabilitate.
Contractul pentru elaborarea documentației, cu scopul modernizării Transfăgărășanului, pe tronsonul cuprins între km 104 – km 130+800, a fost semnat la finalul lunii februarie. Lucrările desfășurate între Piscul Negru și Bâlea Cascadă ar urma să permită ca Transfăgărășanul să rămână deschis pe tot parcursul anului.
Proiectul prevede instalarea copertinelor de protecție din beton, dar și a unor panouri de informare digitală. Acestea vor fi amplasate la intrările pe Transfăgărăşan. Cu ajutorul lor, șoferii vor afla informații despre condițiile meteorologice sau numărul locurilor libere de parcare.
Vor exista spații de parcare și pentru comercianți, dar și un View Point pentru turiști. Totodată, autoritățile anunță că vor fi desfășurate lucrări pentru a îmbunătăți siguranța rutieră în zonele unde există pericol de accidente.
„Sunt cele mai mari investiții în infrastructura rutieră a Argeșului de după Revoluție, fie că vorbim despre reabilitarea de drumuri județene și naționale ori de construcția de autostrăzi și drumuri expres. (…)
Proiectul de a menține Transfăgărășanul cât mai mult timp deschis este unul de suflet pentru noi, căci ne mândrim cu cel mai spectaculos drum din România și poate din întreaga lume”, a transmis Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean Argeș.
Pentru Transalpina, cel mai înalt drum din țară, expertiza va fi făcută după deszăpezire. A fost nevoie de câțiva ani de procese ca lucrările să fie reluate. Șoseaua a fost preluată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar acum va fi finalizată modernizarea.
Lucrările pe Transalpina au început încă din 2008, însă au fost stopate în 2012, în urma unor probleme ale companiei care se ocupa de modernizarea drumului. CNAIR a câștigat procesul cu fostul constructor, iar șoseaua a fost preluată în patrimoniu.
„Vorbim de plase de protecţie în special la Vârful Păpuşa, unde periodic avem acele căderi de pietre. Vor fi ziduri de sprijin atât pe partea cu versantul, cât şi pe partea cu râpa, pe partea stângă tehnică. Mai avem de pus parapet. Avem de asfaltat zona Obârşia Lotrului, unde se intersectează cu DN 7A”, a transmis Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova, pentru Observator News.