Epidemia de coronavirus din Franța nu a fost adusă direct din China sau Italia. Varianta surpriză a cercetătorilor de la Institutul Pasteur

04.05.2020 | 16:12
Epidemia de coronavirus din Franta nu a fost adusa direct din China sau Italia Varianta surpriza a cercetatorilor de la Institutul Pasteur

Cercetătorii au venit cu o variantă neașteptată și au anunțat că epidemia de coronavirus din Franța nu a fost adusă direct din China sau Italia.

Epidemia de coronavirus din Franța nu a fost adusă direct din China sau Italia

Conform unui studiu realizat de oamenii de știință de la Institutul Pasteur, epidemia de coronavirus din Franța nu a fost adusă direct din China sau Italia, ci își are originile undeva în nordul țării.

Specialiștii francezi au descoperit o a treia tulpină a virusului despre care nu se știa până acum și despre se crede că a declanșat cu adevărat epidemia în Franța, notează Les Echos.

Prin efectuarea unor analize aprofundate, cercetătorii au descoperit că tulpina principală a virusului prezent în Franța este legată de un grup genetic care nu are nicio legătură cu variantele prezente în China sau Italia.

Cercetătorii cer o monitorizare mai bună a pacienților asimptomatici

Această tulpină s-ar fi răspândit în Franța, în special din nord, fără a putea fi localizată cu exactitate și fără să se știe de când a fost prezent. Cel mai probabil, transportatorii asimptomatici din această zonă stau la baza răspândirii acestei tulpini.

Această tulpină a fost descoperită la un pacient din acest grup genetic care nu a călătorit în afara Franței și nici nu a fost în contact cu persoane care se întorceau din străinătate.

Pe de altă parte, alți pacienți aparținând aceluiași grup au mers în alte țări europene, în Emiratele Arabe Unite, în Madagascar sau chiar în Egipt, dar oamenii de știință nu au dovezi care să sugereze că au contractat boala de acolo.

Incapabili să spună de unde provine această tulpină și de cât timp circulă în Franța fără a fi detectată, cercetătorii au tras un serios semnal de alarmă cu privire la necesitatea de a monitoriza mai bine pacienții asimptomatici.

Până acest moment Franța a araportat aproximativ 130.000 de cazuri de coronavirus și moartea a peste 23.000 de oameni. Starea de urgență sanitară a fost prelungită cu încă două luni, până pe 24 iulie, în Franța.