Life

Eroarea fatală pe care mulți șoferi o fac. Titi Aur avertizează: “La 20-30 km/h, dacă te oprești brusc, te poate omorî”

Eroarea fatală făcută de mulți șoferi, explicată de Titi Aur. Avertismentul important al pilotului de raliuri. Cum îți pui viața în pericol.
12.04.2023 | 19:03
Eroarea fatala pe care multi soferi o fac Titi Aur avertizeaza La 2030 kmh daca te opresti brusc te poate omori
Eroarea fatală făcută de mulți șoferi, explicată de Titi Aur. Sursa foto: Facebook, Pixabay/Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Titi Aur a avertizat în legătură cu eroarea fatală pe care mulți șoferi o fac la volan. Este vorba despre cei care nu își pun centura de siguranță. Aceștia aleg să o prindă la spate, însă acest lucru este foarte periculos.

Eroarea fatală făcută de mulți șoferi, explicată de Titi Aur

În cadrul unei emisiuni, comisarul-șef Bogdan Oproiu și Titi Aur au vorbit despre anumite greșeli grave pe care le fac șoferii la volan, în special cele legate de centura de siguranță. Unele sunt foarte grave și pot fi fatale pentru conducătorii de autoturisme.

ADVERTISEMENT

Unele persoane aleg să nu-și pună centura de siguranță, mai ales atunci când conduc pe distanțe foarte scurte. În schimb, alți șoferi o leagă la spate pentru a nu mai fi avertizați de zgomotul din bord. Titi Aur a spus că acest lucru este extrem de periculos.

Centura de siguranță are un cartuș pirotehnic, iar acesta, atunci când are loc un impact, explodează. Astfel, șoferul poate fi aruncat în față, chiar prin geam, în acel moment.

ADVERTISEMENT

“Marea problemă cu centura pusă prin spate este că nu se învață asta de la școala de șoferi. Centura are un cartuș pirotehnic. În momentul în care ai un impact cartușul pirotehnic, adică ai un senzor inerțial care îi spune sistemului vezi că mașina s-a oprit mai repede decât orice frânare, ceea ce înseamnă că s-a lovit în ceva, atunci se declanșează airbag-ul sau airbag-urile și se declanșează și cartușul pirotehnic de la centură. Ce face cartușul pirotehnic? Ăla explodează și te strânge în scaun, te ține strâns în scaun. 

Dacă tu ai centura prinsă prin spate, centura este practic încovoiată, este ca o praștie, ca o catapultă. Practic tu stai pe centură și în cazul unui impact, pe lângă faptul că pleci tu în față din inerție și dai cu pieptul în volan sau te aruncă prin geam, se mai întinde și acea centură când explodează și te aruncă”, a explicat Titi Aur la DC Conducem, potrivit dcnews.ro.

ADVERTISEMENT

Centura prinsă la spate poate fi extrem de periculoasă

Mai mult, dacă centura este prinsă la spate, chiar și dacă un șofer circulă cu 20-30 km/h, își pot pierde viața dacă se opresc brusc. Centura din spate îi poate împinge cu pieptul în volan. În plus, există și anumite dispozitive pe care șoferii le pun pentru a acoperi gaura. Unele dintre ele pot fi periculoase.

“La 20-30 de kilometri pe oră dacă te oprești brusc te poate omorî, te dă cu pieptul în volan pentru că te împinge, adică cel care face asta nu știe că punând centura prin spate nu doar că nu te va proteja, îl va împinge foarte tare în cazul unui impact, adică pericolul este mult-mult mai mare, mai bine nu o pui deloc.

ADVERTISEMENT

Sau mai sunt acele dispozitive pe care le pun și doar acoperă gaura, nu sunt atât de periculoasă, că nu porți centură, dar sunt altele mai periculoase, alea pe care le pui și pe urmă pui centura în ăla.

De fapt, dispozitivul acela care e prins acolo nu are niciun efect. Tu zici că ai pus centura, că intermediarul ăla stă mereu și tu pui din când în când centura. De fapt, tăblița aia, în cazul unui impact, nu ține nimic, nu face nimic, moartea la colț costă 5 lei să o cumperi., a adăugat pilotul de raliuri.

Titi Aur a mai vorbit și despre cum unii părinți au centurile prinse în față, iar copilul liber, pe bancheta din spate. Acest lucru este, de asemenea, periculos în cazul unui impact.

Comisarul-șef Bogdan Oproiu a mai spus că toate persoanele aflate într-o mașină sunt obligate să își pună centura de siguranță, dacă locul pe care stai este dotat cu așa ceva. Orice pasager poate primi amendă dacă nu poartă centură, nu doar șoferul mașinii.

ADVERTISEMENT