Evaluarea Națională 2020 a lăsat profesorii cu un gust amar.
Perlele și gafele de la evaluare au ajuns virale pe internet și anul acesta.
Cu fiecare an care trece, copiii scriu tot mai multe greșeli și aduc în prim plan lipsa cunoașterii.
Pe lângă faptul că majoritatea au scris numai prostii, aproximativ 11.000 de copii nu s-au prezentat.
În comunele sărace din România peste jumătate nu s-au mai prezentat la examen.
Cadrele didactice au rămas fără cuvinte când au văzut ce aberații au putut scrie adolescenții în lucrările de examen.
Traian Vuia a proiectat un automobil …“gen” de zburat.
Traian Vuia s-a născut în județul de azi Traian Vuia.
A rămas fără bani de facultate și se împiedica de piedici ca să-și facă avion de zbor.
Traian era lipit, lipit. Un an a stat la facultate, dar a strălucit mai departe. Și a plecat la Paris să cerșească.
Nici gramatica nu a fost ușoară pentru tinerii care au fost la Evaluarea Națională. Ei au gafat rușinos și la acest capitol. Perlele de la Evaluarea Națională 2020 nu au lipsit nici anul acesta.
Cuvântul “balconaș” s-a format dintr-un balcon, prin metoda constrângerii.
Rolul cratimei din “să urce-n pod” e să se urce în pod.
În cuvintele date sunt diftongi, adică mai mulți ftongi adunați.
Una dintre cele mai tari gafe de la Evaluarea Națională a fost a unui elev care, pur și simplu, a inventat un sinonim pentru adjectivul “ciudată”: “uird”, transcris greşit din limba engleză.
Cuvântul “oprită” s-a format după ce cineva a închis geamul, iar lumina fierbinte a soarelui s-a oprit în el.
O altă gafă regretabilă a fost făcută de un tânăr care din textul la prima vedere înțeles mult mai mult decât a vrut să comunice autorul: “Mama inconștientă își lasă copilul să se suie în pod, chiar dacă poate să cadă în cap!”
Perlele și gafele de la Evaluarea Națională 2020, dar și din alți ani, sunt rezultatul unei proaste guvernări, care nu reușește de mai bine de un deceniu să pună pe picioare sistemul educațional din România.
În prezent, tot mai mulți copii nu își cunosc limba maternă, cu atât mai mult o a doua limbă străină. Cei mai mulți copii absenți s-au înregistrat în Iași, Bacău și Bihor.
” Vorbim de părinţi care nu au încredere în sistemul de educaţie şi considere că nu e important să îşi lase copilul să participe la examenele naţionale, pentru că e mai bine să muncească în gospodărie sau vorbim de copii care nu au încredere în ei şi se considera nepregătiţi.”, a declarat Mihaela Nabar, director World Vision.