Informația, pe scurt, a venit în cursul dimineții, însă era contradictorie în funcție de sursa citată. Două trenuri ar fi deraiat, de fapt doar au frânat pentru a nu se lovi, în timp ce numărul de victime era de ordinul zecilor inițial, sau de doar 6 ulterior.
Lipsa de comunicare din partea autorităților a fost totală în primele ore, astfel că oamenii s-au alarmat, sau nu, cu gândul la un dezastru feroviar pe modelul grecesc. Ce s-a întâmplat, însă, în deraierea de la Roșiori?
Pe scurt, dacă e să dăm crezare directorului AIGFER, Agenția de Investigare Feroviară Română, cele două trenuri s-au lovit, însă nu frontal. ”Fără nicio discuţie, a fost o ajungere din urmă şi o tamponare violentă”, a declarat Laurenţiu Dumitru, la Digi 24, cu referire la accidentul feroviar din Teleorman.
Club Feroviar.ro a plusat și a aflat mai multe detalii, acuzând autoritățile că mint în mod organizat pentru a ascunde adevărul în acest caz. ”Deraierea de la Roșiori din această dimineață, a unui tren de marfă al DB Cargo România, putea să repete tragedia feroviară din Grecia.
Oficialii CFR Călători au mințit în comunicatul oficial. De fapt, deraierea trenului de marfă s-a produs după ce acesta a fost lovit din spate de locomotiva aflată la tracțiunea trenului IR 1822 al operatorului feroviar de stat”, transmite sursa citată.
Mai mult, sursele au dezvăluit inclusiv firul evenimentelor din această dimineață. Inițial, un mecanic a preluat trenul IR 1822 de la depoul Craiova al CFR Călători. ”Mecanicul, de la Depoul Craiova al CFR Călători, a preluat trenul IR 1822 la primele ore ale dimineții de luni. Trenul a circulat normal, până când mecanicul a depășit semnalul de block aflat pe galben.
Apoi, la ora 3,55, la km 101+300, locomotiva trenului IR 1822 a depășit, cu o viteză de aproximativ 50 km/oră, semnalul de intrare în stație, aflat pe culoarea roșie. Instalația autostop din cale a frânat trenul de călători, însă era prea târziu, pentru că a lovit cu o viteză de aproximativ 40 km/oră trenul 50514 aparținând DB Cargo Romania SRL, având la tracțiune locomotiva LEMA 031, care se afla pe linia 5 a stației CF Roșiori Nord. Ca urmare a coliziunii, marfarul a fost împins pe o distanță de aproximativ 200 de metri”, mai transmite sursa citată, folosindu-se de termeni tehnici.
Concret, un mecanic de locomotivă nu a respectat protocoalele și a trecut pe ”roșu”, lovind din spate garnitura de tren care transporta autoturisme Ford. Conducerii CFR Călători i se reproșează că nu a prezentat faptele corect, lăsând să se înțeleagă că trenul mărfar nu a deraiat în urma coliziunii, deși tocmai acest lucru s-a întâmplat.
Ulterior, inclusiv polițiștii au confirmat că cele două trenuri s-au ”atins”. ”La data de 13 martie, a.c., ora 4.06, polițiștii din cadrul Postului de Poliție Transporturi Feroviare Roșiori Nord au fost sesizați prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112, cu privire la faptul că la intrarea în stația Roșiori Nord dinspre Măldăeni, județul Teleorman, a avut loc un eveniment feroviar.
Din primele verificări efectuate de echipa operativă deplasată la fața locului, s-a constatat faptul că două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-ar fi ciocnit, în împrejurări ce vor fi stabilite în urma cercetărilor. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă ar fi deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat. Trenul de marfă aparține unui operator privat și era încărcat cu autoturisme”, au transmis polițiștii. Oficial, trenurile s-au ciocnit violent din spate, 12 oameni fiind răniți.