O secțiune de drum asfaltat de pe una dintre rampele podului de la Brăila a cedat, iar compania de construcții a încercat să remedieze problema prin adăugarea mai multor straturi de asfalt pentru a restabili nivelul suprafeței rutiere, dar cu rezultate limitate.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat pentru HotNews.ro că există tasări în zona rampei, ajungând până la 10-15 centimetri, iar constructorul va încerca să stabilizeze rampa prin piloți forați.
Monitorul de Brăila a relatat că au apărut tasări la una dintre rampele Podului de la Brăila, ceea ce a dus la deteriorarea asfaltului, iar compania de construcții a încercat să remedieze situația.
Într-un clip video publicat de Monitorul de Brăila, se observă cum o porțiune din șosea a fost reasfaltată, dar se remarcă totuși o diferență de nivel. Lângă rampa podului poate fi văzut un utilaj de forat.
Contactat de HotNews.ro, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a confirmat existența tasărilor – adică coborâri ale nivelului terenului sub greutatea sa proprie sau sub greutatea construcțiilor din zonă.
„Tasările au început de anul trecut, dar nu au fost așa mari. Acum au ajuns la 10-15 cm, după cum ne-a informat constructorul. Acum constructorul încearcă să aplice o soluție cu piloți (n.r. stâlpi) forați pentru stabilizarea rampelor. Acum este în stadiul în care probează terenul, după care va intra în faza de execuție a soluției de remediere”, a declarat Alin Șerbănescu pentru HotNews.ro.
Potrivit acestuia, tasările pot fi cauzate fie de lucrările defectuoase realizate de constructor, fie de erori de proiectare comise de acesta în etapa de planificare, „sau poate ambele”.
„Acum nu mai este vorba doar de o simplă aducere la cotă, sunt lucrări mai ample de executat. Au încercat să aducă (n.r. asfaltul) la cotă, dar soluția n-a dat randament. Vor trebui să introducă restricții”, a precizat purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Acesta a mai menționat că tasările actuale nu sunt legate de infiltrațiile apărute în blocul de ancorare și nu au legătură cu pilonii podului în sine.
„Nu îl vom recepționa până când acesta nu va fi executat conform normativelor. Până nu vor finaliza lucrările conform, nu le vom recepționa proiectul”, a mai spus Șerbănescu.