News

Traficul feroviar în Gara de Nord a fost reluat. Mai multe trenuri au întârzieri. Update

Traficul feroviar a fost închis în Gara de Nord pe mai multe linii, în urma unui deranjament produs la linia de contact de o locomotivă, potrivit anunțului oficial.
27.06.2023 | 19:53
Traficul feroviar in Gara de Nord a fost reluat Mai multe trenuri au intarzieri Update
Haos la Gara de Nord după ce traficul feroviar a fost închis. Foto: News.ro
ADVERTISEMENT
27-06-2023
16:55

Traficul feroviar din Gara de Nord, reluat

Circulația feroviară a fost reluată în Gara de Nord, după ce locomotiva problematică a fost reținută pentru ”cercetare”, practic investigații suplimentare, iar acum trenul respectiv are altă locomotivă.

”Căderea pantografului a afectat alimentarea cu energie electrică pentru toate liniile. Prima dată au fost repuse în funcțiune primele 8 linii, apoi şi celelalte”, a transmis CFR Călători.

Ar fi afectate toate liniile de la linia 9 la 14, din cauza acestui incident. Compania Căi Ferate CFR SA anunță că această locomotivă a rupt pantograful în zona Podului Grant. Așadar, momentan se circulă doar pe liniile 1-8, iar în așteptare pentru ”reînscriere în circulație” sunt trenurile IC 551, garat momentan pe linia 14 și IR 1996, de pe linia 13.

Haos la Gara de Nord, mai multe linii închise

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că traficul feroviar în Gara de Nord este închis, la această oră, pe liniile de la 9 la 14, din cauza unui deranjament produs la linia de contact de o locomotivă a CFR CĂLĂTORI, care la ieşirea din Depou, pentru remorcarea trenului IR 1996, a rupt pantograful, în zona Podului Grant. Se va interveni cu drezina pantograf, sosită din Chitila, pentru remediere deranjament la linia de contact şi asigurarea pantografului locomotivei”, au transmis reprezentanții CFR Călători.

ADVERTISEMENT

Ca și o coincidență bizară, chiar în urmă cu două zile Radio Europa Liberă realiza un reportaj care arăta starea deplorabilă în care se află Gara de Nord din București. ”Inaugurată în urmă cu peste 150 de ani, Gara de Nord nu a mai fost modernizată de zeci de ani. Curăţenia din gară lasă de dorit. Într-o zi toridă, aerul e de nerespirat, şinele de tren sunt şi ele curbate pe alocuri”, transmiteau jurnaliștii, conform News.ro.

Anul trecut în luna iulie, reprezentanții ANPC vizitau Gara de Nord și constatau foarte multe nereguli. Paradoxul este că amenzile în aceste situații ar fi inutile, pentru că oricum ar fi plătite de cetățenii români care plătesc taxe. Chiar și așa, inspectorii ANPC au găsit foarte multe nereguli și au avertizat că situația trebuie rezolvată de urgență.

ADVERTISEMENT

Inspectorii ANPC au ajuns în această locație după ce tot mai mulți oameni s-au plâns de condițiile existente în această gară. ”În urma unor reclamații sosite de la consumatori atât la Ministerul Transporturilor, cât și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), referitoare la condițiile neconforme de deplasare cu trenul, și a discuțiilor pe care conducerile celor două instituții le-au purtat pe această temă, pe data de 25 iulie 2022, echipe comune de control au efectuat 3 acțiuni de verificare la operatorul economic de transport public persoane SNTFC C.F.R. Călători S.A, la, Gara de Nord, Depoul Grivița, Depoul revizie de vagoane București – Basarab”, era atunci menționat în comunicat.

Horia Constantinescu, președintele ANPC, era cu adevărat revoltat de ce a fost găsit în această gară. ”Întreaga situație trebuie reevaluată. Plecând de la nesimțirea unor cetățeni, până la recepțiile făcute pe genunchi, toate trebuie gestionate corect. Se spală vagoane pe hârtie și se sting țigări pe scaune! Punctual trebuie sancționate lucrurile: disciplinar sau poate chiar penal!”, transmitea președintele ANPC.

ADVERTISEMENT

În acel moment urma să fie organizată o întâlnire între ANPC, Ministerul Transporturilor și SNTFC CFR Călători, care să găsească soluții în remedierea acestei situații. ANPC a transmis că doar o strategie clară poate rezolva situația, pentru că amenzile ar fi inutile pentru că ar fi plătite de la bugetul statului.

Cert e că inspectorii ANPC au descoperit foarte multe nereguli, remarcate și de oamenii de rând zi de zi, printre care pavimentul din tren neigienizat, tapițeria scaunelor ruptă sau murdară, existența unor coșuri de gunoi murdare, ferestrele vagoanelor aveau geamuri murdare cu depuneri grosiere de praf, existența unor guri de aerisire ruginite, precum și a unor prize lipite cu bandă de hârtie, prezența, în compartimente a unor resturi alimentare sau a gumei de mestecat lipită pe paviment și scaune, igienă necorespunzătoare în zona toaletelor, existența unor resturi menajere îndesate în grilajul sistemului de ventilație și folosirea unor produse de curățat fără elemente de identificare.

ADVERTISEMENT

Mai mult, nu mai puțin de 15 operatori economici din gară s-au ales cu amenzi de 136.000 de lei, iar 12 operatori economici s-au ales cu oprirea temporară a prestării serviciilor. Buticurile și magazinele din gară au bifat o listă întreagă de nereguli, de la comercializarea de produse la temperaturi ridicate, fără sistem de ventilație, la lipsa generală a igienei.

ADVERTISEMENT
Tags: