Compania de stat Hidroelectrica vine cu un anunț extrem de important pentru toți clienții săi. Acesta face referire la plata facturii. Toți abonații trebuie să fie la curent cu aceste informații.
Compania Hidroelectrica este, în acest moment, cel mai mare producător de energie din țară. Gigantul din sectorul energetic vine cu informări importante pentru clienții săi, cei peste 500.000 de români.
În special în sezonul rece, când consumul este unul mult mai ridicat decât în celelalte perioade ale anului, pot exista cazuri în care cetățenii primesc facturi calculate greșit, cu sume de plată exorbitante.
Clienții Hidroelectrica aflați în situații nedorite, care se întreabă când și cum pot contesta o factură primită, primesc un răspuns chiar de la companie. Astfel, dacă aveți nelămuriri sau întrebări referitoare la o factură emisă, aveți la dispoziție mai multe mijloace.
Online, puteți trimite un e-mail la adresa clienti@hidroelectrica.ro, telefonic puteți apela unul dintre următoarele numere: 021 9834 și 021 9861 (apelabile de luni până vineri, între orele 08:00 – 20:00, la tarif normal) sau puteți contacta Centrele de Relații cu Clienții.
Într-o următoare etapă, reprezentanții Hidroelectrica vor analiza solicitarea clientului, apoi vor reveni în cel mai scurt timp cu o rezolvare a speței solicitate de cetățean.
Este deja cunoscut faptul că mulți români care au contracte de energie cu Hidroelectrica au primit facturile cu întârzieri. În acest sens, cei de la compania de stat spun că, dacă aveți aveți nevoie de factură rapid, sunteți încurajați să apelați la opțiunile:
Cei de la Hidroelectrica mai aduc în atenția clienților informații despre modalitățile de plată a facturilor. Detalii în acest sens sunt puse la dispoziția cetățenilor pe pagina companiei: www.hidroelectrica.ro – secțiunea Furnizare energie – MODALITĂȚI PLATĂ.
După efectuării unei plăți, pentru alocarea corectă a acesteia, va trebui să treceți la rubrica detalii de plată CONT CONTRACT și NUMĂR FACTURĂ. În situația în care veți utiliza codul de bare, plata se va aloca automat conform codului de bare scanat, explică Hidroelectrica.
Din diferite motive, pot exista cazuri în care un client întârzie să-și achite o factură. Acest lucru poate avea consecințe pecuniare pentru abonat. ”Conform Termenilor și Condițiilor de afaceri cu clienții, este necesară plata fiecărei facturi emise în termenul de scadență prevăzut în contractul de furnizare a energiei electrice, data emiterii facturii și data scadentă fiind menționate în cadrul fiecărei facturi”, explică compania de energie.
În contractul dintre cetățean și Hidroelectrica este stipulat clar faptul că achitarea facturii după data scadentă duce la aplicarea unor dobânzi penalizatoare. În cazul clienților casnici, aceștia achită o dobândă penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referință a BNR plus 4 puncte procentuale conform art. 3 alin (2) din OG nr. 13/2011, pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi după data scadenței și până în ziua plății (exclusiv).
Dacă vorbim de persoanele juridice, acestea vor datora Furnizorului o dobândă penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referință a BNR plus 8 puncte procentuale conform art. 3 alin (21) din OG nr. 13/2011, pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi după data scadenței și până în ziua plății (exclusiv). ”Valoarea totală a dobânzii penalizatoare nu poate depăși valoarea sumei datorate”, anunță Hidroelectrica.