News

Hidroelectrica, anunț important pentru sute de mii de clienți. Ce se întâmplă cu facturile pentru luna decembrie 2022

Hidroelectrica, anunț important pentru sute de mii de clienți. Ce se întâmplă cu facturile pentru luna decembrie 2022 pentru sute de mii de clienți care le așteaptă.
18.05.2023 | 21:41
Hidroelectrica anunt important pentru sute de mii de clienti Ce se intampla cu facturile pentru luna decembrie 2022
Hidroelectrica, anunț important. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Hidroelectrica, anunț important pentru sute de mii de clienți. Ce se întâmplă cu facturile pentru luna decembrie 2022 pentru sute de mii de clienți care le așteaptă. Așadar, compania anunță că facturile vor începe să vină în perioada următoare, cât mai rapid posibil, cel mai probabil din iunie.

Hidroelectrica, anunț important pentru sute de mii de clienți

“Este o lună (mai 2023 – n.r.) în care s-au produs modificări legislative ale căror prevederi presupun update de soft, e vorba de implementarea prevederilor legii nr. 357/2022. Estimăm că de săptămâna viitoare am putea începe emiterea facturilor pentru luna decembrie”, a declarat Bogdan Buciu, consilier al președintelui directoratului Hidroelectrica, pentru Antena 3.

ADVERTISEMENT

Facturile Hidroelectrica pentru noiembrie 2022 au început să fie emise din 2 mai, însă clienții au dreptul să facă o cerere pentru a plăti în rate aceste facturi, în cazul în care suma de plată este considerată prea mare. De reținut că e important ca această cerere să fie făcută, pentru că în lipsa ei Hidroelectrica se va aștepta ca oamenii să plătească integral toată suma emisă.

”Aceasta trebuie trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central. Plata va fi făcută în maximum şase rate lunare”, au transmis reprezentanții Hidroelectrica.

ADVERTISEMENT

Compania cu peste 500.000 de clienți a anunțat că facturile pot fi plătite la 45 de zile de la data emiterii lor pentru clienții casnici și 30 de zile pentru cei non-casnici. În această perioadă nu va fi percepută nicio penalitate, mai transmite Hidroelectrica. Eșalonarea plății facturilor se poate solicita online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediul sucursalelor.

Așa cum FANATIK scria, Hidroelectrica a început să aibă probleme, paradoxal, tocmai pentru că oferă un preț mai mic față de concurență, în urma liberalizării pieței. În acest moment, Hidroelectrica primește și 5.000 de cereri pe zi de la oameni care vor să se mute de la alt furnizor la Hidroelectrica, astfel că s-a iscat această problemă a întârzierii facturilor. Desigur, a contribuit la întreaga poveste și strategia Guvernului, care a modificat și plafonat, de nenumărate ori, piața energetică, până când nimeni nu a mai înțeles nimic.

ADVERTISEMENT

”Hidroelectrica acționează pe piața de energie într-o dublă calitate, aceea de producător de energie verde, și aceea de furnizor. Această stare de fapt permite companiei să ofere clienților săi un preț corect al energiei, neafectat de intermedieri succesive pe lanțul comercial. Prețul la care Hidroelectrica oferă energie va respecta cele afirmate anterior și condițiile determinate de cadrul legal”, transmiteau reprezentanții Hidroelectrica pentru FANATIK.

Așadar, în condițiile în care există 500.000 de clienți Hidroelectrica și 2000 – 5000 de cereri de racordare la Hidroelectrica în fiecare 24 de ore, compania a explicat de ce întârzie emiterea facturilor de mai bine de jumătate de an. ”Întârzierile în facturare sunt cauzate, în principal, de frecventele modificări legislative din ultima perioadă adoptate de statul român ca parte a măsurilor menite să contracareze efectele crizei din energie. Acestora li se adaugă afluxul tot mai mare de consumatori care optează pentru serviciile Hidroelectrica.

ADVERTISEMENT

Compania are în curs de implementare la acest moment aplicațiile informatice de tip CRM și de facturare noi, care să permită gestionarea unor baze de date de clienți aflate într-o continuă creștere. Este de așteptat ca migrarea la noile sisteme să producă îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește promptitudinea în relația cu clienții. Acestea vor fi disponibile în viitorul foarte apropiat.

Dorim să facem precizarea că Hidroelectrica are disponibilă o aplicație web în care clienții pot să își vizualizeze facturile, aceasta putând fi accesata la adresa: https://client.hidroelectrica.ro/facturi. Disponibilitatea aplicației este suspendată temporar până la finalizarea procedurilor de migrare a bazelor de date în noul soft”, se mai arată în răspunsul Hidroelectrica pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT
Tags: