Conform informațiilor presei locale, la incidentul de pe aeroportul situat la 26 de kilometri de Constanța s-a ajuns din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile. Mai exact, vântul puternic l-a forțat pe pilot să aterizeze în condiții de risc.
Încă nu sunt clare despre identitatea celui care era la manșa aparatului de zbor. Jurnaliștii de la ziuadeconstanta.ro au arătat că pilotul este austriac, în timp ce la Digi 24 și la Antena 3 s-a spus că este englez.
Cert este că vântul sufla cu forță când acesta se pregătea să aterizeze. Din cauza unei rafale, aparatul de zbor s-a înclinat, iar roata din față s-a rupt.
Conform sursei citate, pilotul dorea să ajungă în Turcia și decolase de pe aerodromul de la Tuzla. Planul său prevedea o aterizare pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu.
Cetățeanul străin avea nevoie de efectuarea formalităților de frontieră necesare pentru ieșirea din țară, dar călătoria lui cu micul avion s-a oprit pe aeroportul de lângă orașul Constanța.
În cele din urmă, el a reușit să aterizeze, dar aparatul de zbor a fost avariat. Din fericire, pilotul nu a suferit răni, chiar dacă impactul cu pista nu a fost ușor de suportat.
Angajații aeroportului au luat avionul de pe pistă, dar traficul aerian ar fi fost întrerupt până la ora 12:00. În prezent, acest incident aviatic a fost preluat de anchetatorii Autorității Aeronautice Române.
Aeroportul Mihail Kogălniceanu este situat în comuna Mihail Kogălniceanu, la 26 km nord-vest de Constanța. Considerat principalul aeroport al regiunii Dobrogea, acesta oferă acces la județul Constanța, la Portul Constanța și la stațiunile de la Marea Neagră.
Numele aeroportului provine de la Mihail Kogălniceanu, al treilea prim-ministru al României. Inițial, aeroportul a fost construit în 1955, pentru a fi folosit ca bază aeriană militară. Cinci ani mai târziu, el a fost deschis pentru operațiuni civile și a înlocuit astfel vechiul aeroport Palas (înființat în 1932).