La nici trei săptămâni de la declaraţiile controversate că fumătorii şi femeile aflate la menstruaţie nu ar trebuie să ia agheasmă de Bobotează, ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, revine la idee şi spune că fumătorii nu ar trebui să fie împărtăşiţi de preoţi.
De data aceasta, în locul femeilor cu menstruaţie el aşază persoanele care trăiesc în concubinaj, despre care spune, de asemenea, că n-ar trebui să primească sfânta taină a împărtăşaniei. În acelaşi timp, el îi acuză de iresponsabilitate pe preoţii care îi împărtăşesc pe aceştia.
“Este o iresponsabilitate. Feriţi-vă de aşa ceva. Mă mir, nu ştiu de unde este. Sper că nu e de la mine că l-aş opri de la slujbă. Şi eu am pe unii cărora le spun şi pe unii îi mai şi sun: ai ţinut canonul? Pe fumători, în special. Te-ai lăsat de fumat?
Şi anumite păcate, trebuie preotul să fie pedagog, să fie atent, să îl atenţioneze pe fiul duhovnicesc, să nu se mai amăgească şi să nu se mai întoarcă la păcat”, a spus ÎPS Teodosie într-o emisiune la Radio Dobrogea transmisă pe pagina de Facebook a Arhiepiscopiei Tomisului.
În continuare, înaltul ierarh şi-a îndreptat critica spre cuplurile care nu şi-au oficializat relaţia la biserică în faţa unui preot şi trăiesc în concubinaj.
“Cum să o privim cu îngăduinţă? Este un păcat mare. Trebuie să promovăm răbdarea. Sunt oameni fireşti, curaţi”, a mai spus Arhiepiscopul Tomisului.
Precedentele declaraţii controversate ale lui Teodosie, că fumătorii şi femeile la menstruaţie nu au voie să bea agheasmă de Bobotează, au primit o replică foarte tăioasă din partea purtătorului de cuvânt al Patriarhiei, Vasile Bănescu.
“Cei care, afectați grav de ideologiile cristofobe, numesc în derâdere creștinismul, creștinopatie, primesc un nesperat și consistent ajutor de la cei care, în nebunia idolatrizării ignoranței lor inclusiv teologice, trântită zgomotos pe taraba ritualismului religios, îl trimit pe fumător în iad, pe femeia cu fiziologie normală afară din biserică și pe ambii cât mai departe de aghiasma mare și mică.
Ca și cum cel luptat de o patimă nu ar avea nevoie de ajutorul lui Hristos și al nostru, ca și cum fiziologia ar fi sinonimă cu necurăția sau aghiasma cu Sfânta Împărtășanie”, a scris atunci Bănescu, referindu-se la Teodosie.