Un adolescent din Oklahoma (SUA) ar putea fi primul om care a reușit să finalizeze jocul Tetris, așa cum a fost el lansat pe consolele Nintendo în urmă cu aproape 35 de ani, scrie BBC.com. Willis Gibson a postat un clip pe canalul său de YouTube care prezintă momentul în care a ajuns la nivelul 157, provocând blocarea jocului.
În clipul de pe YouTube poate fi văzută reacția de uluială a băiatului de 13 ani când și-a dat seama că jocul a încetat să mai trimită blocuri pe care ar fi trebuit să le aranjeze. Willis Gibson s-a apucat cu mâinile de cap, strigând în mod repetat: „Dumnezeule!”
Adolescentul din Oklahoma a avut nevoie de numai 38 de minute ca să învingă jocul despre care se credea că nu poate fi finalizat. Până acum câțiva ani, se credea că niciun jucător nu poate trece de nivelul 29, socotit imbatabil.
Însă în anul 2010, gamer-ul profesionist Thor Aackerlund a reușit să ajungă la nivelul 30 folosind o tehnică modernă prin care vibrațiile degetelor sale era percepute mai repede decât atingerea efectivă a tastelor consolei.
Tehnica a fost folosită și de alți jucători însă niciunul nu a trecut de nivelul 30. Până acum, doar inteligența artificială (AI) a reușit să termine jocul prin blocarea acestuia, odată ce se ajunge la un nivel foarte mare.
Willis Gibson a început să joace Tetris în urmă cu doi ani și a concurat în mai multe turnee de gaming. „Când am început să joc nu mă așteptam ca vreodată să blochez jocul sau să-l înving”, a spus Willis pe canalul său de YouTube.
Tetris este un joc creat în anul 1984 de către inginerul sovietic Alexei Leonidovici Pajitnov, fiind foarte simplu la bază. Jocul trimite structuri de diferite forme, alcătuite fiecare din patru pătrățele, pe care jucătorul le poate roti astfel încât să creeze o linie continuă care apoi dispare. Dacă liniile nu sunt realizate, pătrățelele se aglomerează până în capătul de sus al ecranului, moment în care jucătorul a pierdut.
Jocul a fost lansat oficial pe piața din URSS în 1985, iar după numai câțiva ani a fost preluat și în țările occidentale, devenind unul dintre cele mai bine vândute jocuri pe computer din istorie, îndeosebi prin consolele Nintendo și Nintendo GameBoy.
În 1992, John Brzustowski a scris o lucrare în care a încercat să demonstreze că nici măcar teoretic jocul nu poate fi învins, întrucât dacă jocul trimite un număr mai mare de pătrățele în formă de S și Z, se vor crea spații libere pe ecran care vor duce la terminarea jocului.