Luni s-a împlinit un an de la startul Cupei Mondiale din Qatar, care avea să devină piesa de rezistență din palmaresul lui Leo Messi. Iar starul Argentinei vrea să celebreze momentul așa cum se cuvine. Cele 6 tricouri pe care le-a purtat la turneul final vor fi expuse în New York, la Sotheby’s.
Tricourile au fost expuse în New York, la Sotheby’s, iar în perioada 30 noiembrie – 14 decembrie doritorii vor putea să liciteze pentru a le obține. Suma încasată va merge aproape în totalitate în scopuri caritabile.
“Astăzi, prietenii de la @acmomento vor anunța că la @sothebys vor fi expuse cele șase tricouri pe care le-am folosit pe parcursul Cupei Mondiale din Qatar. Inclusiv tricoul pe care l-am purtat în finală!
Apoi, între 30 noiembrie și 14 decembrie se pot face oferte online pentru a le achiziționa. Parte din încasări va fi donată în proiectul UNICAS, către Spitalul de Copii Sant Joan de Deu, din Barcelona, pentru a acoperi necesitățile copiilor cu afecțiuni rare”, a scris Leo Messi pe pagina sa de Instagram.
Conform primelor estimări, este de așteptat ca suma obținută pentru cele 6 tricouri să fie de aproximativ 10 milioane de dolari. Desigur, cel purtat în finală va asigura cea mai mare parte din această sumă.
Tot la Sotheby’s, New York, au fost stabilite cele mai importante recorduri în materie de triocuri din sport scoase la licitație. 10,1 milioane de dolari s-au încasat în septembrie 2022 pentru un tricou purtat de Michael Jordan în finala NBA din 1998. Este record în materie.
Cel mai scump tricou de fotbal care a fost vândut vreodată, tot la Sotheby’s, este cel al lui Diego Armando Maradona din sfertul de finală cu Anglia, în 1986. 9,3 milioane de dolari s-au obținut în mai 2022 pentru tricoul purtat de Maradona la meciul în care a trimis Anglia acasă cu “Mâna lui Dumnezeu”.
“Aceste tricouri folosite în timpul meciurilor sunt artefacte ale moștenirii lui Messi. Simbolizează punctul culminant al unei cariere pline de muncă dură și o pasiune eternă pentru sportul rege. Călătoria lui Messi la Cupa Mondială din 2022 a fost mai mult decât o simplă victorie.
A inspirat generații de fotbaliști și iubitori ai sportului. În următorii ani, aceste tricouri vor aminti de măreția lui Messi și de tezaurul lăsat în lumea fotbalului. Folosite în prima repriză a fiecărei partide, sunt simbol al triumfului și perseverenței”, au scris cei de la Sotherby’s.