News

Ce mesaj au primit utilizatorii Gmail și Outlook! Ce trebuie să facă obligatoriu dacă primesc acest mail 

Ce mesaj au primit utilizatorii Gmail și Outlook! Ce trebuie să facă obligatoriu dacă primesc acest mail, unul care vine cu sigla Amazon, dar care este cât se poate de fals.
27.12.2021 | 19:30
Ce mesaj au primit utilizatorii Gmail si Outlook Ce trebuie sa faca obligatoriu daca primesc acest mail
Ce mesaj au primit utilizatorii Gmail și Outlook din întreaga lume! Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Alerta a venit ca urmare a unui mail care însemna, de fapt, o înșelătorie. Acesta le transmitea utilizatorilor că le-a fost blocate conturile Amazon pe care le aveau online până nu se vor lua măsuri suplimentare.

De asemenea, toate comenzile pe care aceștia le aveau deja făcute erau trecute, conform mailului, în așteptare.

ADVERTISEMENT

Ce mesaj au primit utilizatorii de Gmail și Outlook!

În email era menționat și că s-a ajuns la această acțiune pentru că informațiile de facturare pe care aceștia le-au furnizat nu se potriveau cu cele înregistrate la emitentul cardului.

Mai mult decât atât, în email i se cerea apoi utilizatorului Amazon să-și verifice numele de facturare, adresa și numărul de telefon.

ADVERTISEMENT

„Dacă nu putem finaliza procesul de verificare în termen de 3 zile, toate comenzile în așteptare vor fi anulate”, se mai anunța, într-un mod cât s-a putut de oficial.

Și reprezentanții Amazon au reacționat și au explicat că este vorba despre un e-mail de phishing care pare să provină dintr-o sursă de încredere, dar, în realitate, este trimis nu tocmai de la binevoitori, aceștia încercând să acceseze informații personale.

ADVERTISEMENT

Oamenii erau puși să deschidă un atașament care conținea malware sau să dea click pe un link care redirecționa către un site potențial periculos

„E-mailurile suspecte sau frauduloase, mesajele text sau paginile web care nu provin de la Amazon.com pot conține solicitări de actualizare a informațiilor de plată care nu sunt legate de o comandă Amazon pe care ați plasat-o sau de un serviciu Amazon la care v-ați abonat”, au adăugat aceștia.

ADVERTISEMENT

Din nefericire, în ultima perioadă, un cuplu în vârstă din Louisiana a pierdut 60.000 de dolari din economiile făcute de-a lungul vieții și pe care le aveau într-un cont bancar.

Potrivit șefului poliției din Crowley, Jimmy Broussard, cei doi au fost contactați online de un presupus agent Amazon care a susținut că au fost piratați.

„Hackerul a putut să pirateze liniștit contul lor bancar, să scoată cele 60 de mii din economii. Nu au fost conștienți de asta decât a doua oară și și-au contactat banca”, au spus autoritățile.

„Hackerii devin mult mai buni. Primul lucru de reținut este că poliția de stat nu va trimite un mandat prin e-mail”, a mai zis Broussard.

Așadar, dacă primiți un e-mail sau un apel telefonic care pretinde că este de la Amazon, sub nicio formă nu furnizați informații importante.

ADVERTISEMENT