În timp ce majoritatea românilor au grija zilei de mâine, dată fiind situația economică a țării, miliardarul Ion Țiriac are alte probleme, la un alt nivel. Acesta a dezvăluit recent, într-un interviu, că și-a uitat într-un garaj din Munchen, mai bine de 10 ani, două mașini Ferrari.
Celebrul om de afaceri are o avere estimată la aproape 2 miliarde de euro, iar pe lângă colecția impresionantă de mașini, Țiriac mai deține trei avioane și un elicopter.
Povestea cu cele două mașini de lux cu o valoare estimată la sute de mii de euro, a fost rememorată de Ion Țiriac recent, într-un interviu acordat presei din România.
Cunoscutul miliardar Ion Țiriac, care ocupă și postul de președinte al Federației Române de Tenis, are o colecție de peste 400 de mașini de lux. În aceste condiții, probabil că nu este de mirare că mai uită de ele din când în când.
Ceea ce a pățit recent pare însă un lucru greu de imaginat. Acesta a povestit cum a uitat două mașini Ferrari F40, fără să vrea, timp de mai bine de un deceniu, într-un garaj din Munchen, Germania.
”Eram la Monte Carlo, la Formula 1, unde discutam cu Stefano Casiraghi, soțul lui Caroline de Monaco. Ferrari ieșise cu faimosul model F40. Cumpărasem un exemplar, iar el îmi spune că și l-a vândut pe al lui cu 1,2 milioane de dolari. Eu i-am zis că nu-l dau pe-al meu, ba chiar îmi mai iau unul, ceea ce am și făcut după vreo două luni.
Și pentru că nu aveam unde să le țin, mai ales că în țară am venit o singură zi în perioada 1980-1990, le-am dus într-un garaj la Munchen. După vreo zece ani, mă sună ăia: „Herr Țiriac, ce facem cu alea două Ferrari?”. Uitasem de ele! Eu am avut treabă toată viața mea, domnule, înțelegeți? De dimineața până seara ca jucător, mai rău ca antrenor și mai rău ca manager.
Vă dați seama că după 10 ani de zile, ținând o mașină într-un garaj, automat trebuie să îi dai motorul jos, să începi să îl refaci, și le-am vândut într-o clipită cam cu jumătate din banii pe care îi dădusem pe ele”, a declarat Ion Țiriac, potrivit Libertatea.
Modelul Ferrari F40 a fost construit între anii 1987 -1992, cu un preț de pornire de circa 400.000 de dolari, cu ocazia împlinirii a 40 de ani de existență ai companiei.
De altfel, Ferrari F40 a fost ultimul model aprobat de însuși Enzo Ferrari. Mașina are un motor de 2 litri și 2936 cc, atingea suta de kilometri în 4 secunde și viteza maximă de 324 km/oră.
Potrivit sursei citate, un exemplar care i-a aparținut pilotului Nigel Mansell s-a vândut în anii 90 cu 1,5 milioane de dolari, iar unele versiuni ale F40 au fost vândute în ultimii ani cu prețuri între 700.000-900.000 de dolari.