News

Ministerul Educației anunță câți părinți din România optează pentru revenirea copiilor la școală

31.08.2020 | 15:53
Ministerul Educatiei anunta cati parinti din Romania opteaza pentru revenirea copiilor la scoala
ADVERTISEMENT

Ministerul Educației și Cercetării a anunțat câți părinți din România optează pentru revenirea copiilor la școală odată cu 14 septembrie, ziua startului noului an școlar.

Dintr-un studiu prezentat de oficialități rezultă faptul că majoritatea părinților din România cer revenirea la cursurile normale.

ADVERTISEMENT

Astfel, peste jumătate dintre părinții chestionați vor revenirea elevilor la cursuri faţă în faţă, în timp ce aproape o treime își doresc ca școala să înceapă în sistem hibrid, se arată într-un studiu comandat de Ministerul Educației şi Cercetării.

Câți părinți din România optează pentru revenirea copiilor la școală

Peste exact două săptămâni, într-un context extrem de complicat al pandemiei de Covid-19, în România ar trebui să înceapă anul școlar 2020-2021.

ADVERTISEMENT

În acest sens, în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, Ministerul a derulat un studiu în rândul părinților copiilor din învățământul preuniversitar, pentru a afla care sunt așteptările și temerile lor referitoare la modul de desfășurare a noului an școlar.

Din acest studiu, intitulat ”Back to School Post-Covid”, rezultă că 55% dintre părinții chestionați doresc revenirea la cursuri față în față, acest scenariu beneficiind de cel mai crescut nivel de încredere.

ADVERTISEMENT

Analiza sociologică mai relevă faptul că orele clasice sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și al elevilor de liceu. În acest moment, principala îngrijorare a părinților se leagă de neatenția copiilor față de regulile de distanțare fizică și igienă, dar și de faptul că unii părinți și-ar putea trimite copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome.

O treime din părinți ar fi de acord cu scenariul ”hibrid”

În ceea ce privește scenariul de mijloc lansat de autorități, acela al orelor hibrid, peste o treime (31%) dintre părinți optează pentru cursurile mixte, acasă și la școală, cu un grad moderat de încredere.

ADVERTISEMENT

Din studiul citat rezultă că această variantă este preferată, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial și liceal, precum și pentru cei care locuiesc în orașele mari și foarte mari ale țării.

Doar 14% dintre părinți aleg cursurile exclusiv la distanță, variantă care a acumulat cel mai scăzut nivel de încredere.

”Părinții elevilor de gimnaziu și din clasele mai mici tind totuși să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu. Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%).

Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%)”, se arată în comunicatul MEC.

Care este marea temere a părinților

În ceea ce privește problema legată de riscul infectării cu Covid-19, părinții consideră că stabilirea și comunicarea clară a regulilor de igienizare pentru elevi, profesori și a unității școlare reprezintă principalul set de măsuri ce ar trebui luat de autorități.

Astfel, aspectele ce țin de filtrarea epidemiologică și limitări ale copiilor, precum purtarea măștii în interior, tind să fie mai puțin agreate, în special de către părinții copiilor mici (rezistența părinților la măsura de purtare obligatorie a măștii de către copii este invers proporțională cu vârsta acestora).

Îngrijorarea părinților cu privire la sănătatea copiilor lor este influențată de încrederea pe care o au în unitățile școlare cu privire la aplicarea măsurilor necesare de prevenire a îmbolnăvirii cu Coronavirus: cei care nu au încredere în unitățile școlare sunt mai îngrijorați pentru sănătatea copiilor. Principala temere a părinților este nerespectarea regulilor de distanțare și igienă de către copii (peste 60%).

Studiul ”Back to School Post-Covid”, lansat de Ministerul Educației și Cercetării, a fost realizat în perioada 26 iulie – 3 august 2020, de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, pe un eșantion de 1.067 de respondenți.

ADVERTISEMENT