Life

Motivul pentru care angajații Starbucks îți scriu numele greșit pe pahar. Ce strategie se ascunde în spate

Din ce cauză angajații de la cafeneaua Starbucks îți notează eronat numele pe pahar. Ce strategie de marketing folosesc?
04.05.2023 | 22:53
Motivul pentru care angajatii Starbucks iti scriu numele gresit pe pahar Ce strategie se ascunde in spate
Când a apărut Starbucks în România. Sursa foto: Lumea mărcilor
ADVERTISEMENT

Starbucks, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de cafenele din lume, dar și din România, are zilnic mulțimi de clienți care îi trec pragul, care sunt încântați de gustul diferitelor băuturi pe bază de cafea pe care le are, dar și a faptului că le este trecut numele pe pahare. Nu puține au fost momentele când le-au fost notate în mod eronat, dar se pare că la mijloc ar fi vorba despre o strategie.

De ce angajații de la Starbucks îți notează greșit numele pe paharul de cafea, uneori. Ce strategie aplică

Există posibilitatea și ca unii dintre angajații de la Starbucks să nu îți înțeleagă numele și așa să ți-l noteze greșit. Mulți s-au amuzat pe seama acestei situații, iar cei cărora li s-a notat corect nu ezită să-și fotografieze paharul și să-l posteze pe rețelele de socializare.

ADVERTISEMENT

În prezent, Starbucks există în 44 de țări din lume, în peste 16.000 de locații. În România este de 16 ani ( a fost înființat în 2007, n.r) și se întâlnește în 14 zone, respectiv: 29 în București, 3 în Timișoara, 3 în Cluj-Napoca, 3 în Iași, 2 în Sibiu, 2 în Ploiești, 2 în Brașov, 2 în Constanța, 2 în Craiova, 1 în Galați, 1 în Oradea, 1 în Pitești, 1 în Suceava și 1 în Baia Mare.

”(…) Cred că interacțiunea cu oamenii, experiența de servire a unei cafele într-o ceașcă și dăruirea cu care barista Starbucks fac acest lucru, sunt principalele noastre atribute, iar românilor le place această abordare, mai ales pentru că ei sunt foarte deschiși (…)”, spunea într-un interviu din 2017 Mateusz Sielecki, managing director al Starbucks România și Bulgaria, potrivit iqads.ro

ADVERTISEMENT

Deși are succes în anumite zone, inclusiv în România, strategiile de marketing aplicate de Starbucks nu au fost agreate peste tot în lume. În Israel, Vietnam și Australia afacerea a eșuat. Totuși, în spatele notării greșite a numelui unui client ar fi vorba, de fapt, despre răspândirea brandului și atragerea unui număr tot mai mare de persoane.

Mai mult, chiar dacă s-ar folosi pe rețelele de socializare un hashtag care creează o imagine negativă companiei, de exemplu #StarbucksNameFail, nu s-ar păta brandul, fiindcă ar apărea printre motoarele de căutare tot mai mult și atunci lumea află de el și sunt curioși să guste din băuturile pe care le are.

ADVERTISEMENT

Unele dintre numele care au fost greșite de către salariații de la Starbucks sunt: ”Nemo”, în loc de Emma, ”Marbra”, în loc de Barbara, ”Erin” în loc de Air Inn, ”Madeline” în loc de Mad-ah-lynn, sau ”Michelle” în loc de ”Missle”.

Cum a apărut Starbucks

Starbucks a apărut pe 30 martie, 1971, în Seattle, Washington, Statele Unite ale Americii. Bazele companiei au fost puse de către trei persoane: Gordon Bowker, Jerry Baldwin și Zev Siegl. La început, se numea ”Starbucks Coffee, Tea and Spice”.

ADVERTISEMENT

Cifra de afaceri a brandului ar fi de 14, 89 miliarde. Howard Schultz este în momentul de față CEO-ul și președintele Starbucks Corporation și spune că s-a simțit ca acasă atunci când a mers pentru prima oară la cafeneaua pe care astăzi o conduce: ”Când am intrat în magazin pentru prima dată – ştiu că sună siropos – dar chiar m-am simţit acasă, iar produsul părea că îmi vorbeşte“, a declarat Howard Schultz, conform Mirror.

ADVERTISEMENT
Tags: