Este important locul unde îți încarci telefonul? S-ar părea că da. Există o serie de riscuri la care te expui dacă alegi să îți încarci dispozitivul într-un aeroport sau într-un mal. Chiar specialiștii de la FBI au emis un avertisment în acest sens.
Nimeni nu își dorește să rămână fără baterie la telefon. Cu atât mai mult când avem de efectuat un zbor cu avionul, ori când ne aflăm la cumpărături. Deși în numeroase mall-uri sau aeroporturi, există posiblitatea de încărcare, mai bine ne lipsim de acest lucru.
Dacă ai călătorit des cu avionul probabil ai observat că există niște porturi USB publice. Le găsim atât în centrele comerciale, cât și diferite terminale. Sunt însă acestea sigure? Specialiștii FBI trag un semnal de alarmă cu privire la utilizarea lor.
Și totuși de ce nu trebuie să îți încarci telefonul cu un astfel de încărcător? Din ce în ce mai mulți hackeri și-au extins modul de acțiune. Aceștia ajung să fure datele personale ale utilizatorilor, prin diferite programe malware, pe care ajungem să le avem în telefon fără ca măcar să știm.
Tocmai din acest motiv, cei de la FBI ne recomandă să nu ne încărcăm în niciun caz telefonul în aeroporturi, hoteluri, ori mall-uri. Cea mai bună alegere ar fi să avem propriul port USB, sau o baterie externă, care de altfel este și mult mai practică.
Și totuși la ce pericol te expui dacă faci acest lucru? Conform specialiștilor de la FBI, niște simple porturi USB te pot lăsa fără bani în cont și de asemenea, îți pot fura parolele la conturile bancare și nu numai. Hackerii deja acționează într-un astfel de mod, așa că este esențial să știm cum să evităm astfel de situații.
Printre altele, experții de la FBI mai spun că programele malware utilizate de hackeri pot monitoriza activitatea unui dispozitiv. Astfel, atacatorul poate să controleze telefonul nostru și de asemenea ne poate utiliza și datele personale.
Amintim că în ultima perioadă, mai mulți experți în securitate cibernetică au emis avertismente similare. La rândul lor, băncile din România le-au recomandat constant clienților să fie vigilenți, astfel încât datele personale să fie în siguranță.