NASA, anunţ oficial. Un asteroid de mărimea unei piscine ar putea lovi Pământul în 2046, de Ziua Îndrăgostiților

Anunțul oficial al NASA. În 2046, chiar de Ziua Îndrăgostiților, un asteroid de dimensiunea unei piscine ar putea lovi Pământul.
11.03.2023 | 19:38
NASA anunt oficial Un asteroid de marimea unei piscine ar putea lovi Pamantul in 2046 de Ziua Indragostitilor
Noi descoperiri făcute de NASA. Sursa foto: Scientific American

Experții de la NASA au vești nu tocmai plăcute pentru viitorul omenirii. Aceștia au constatat de curând că în anul 2046, chiar de 14 februarie, Ziua Îndrăgostiților, Pământul ar putea fi lovit de un asteroid, mare cât o piscină olimpică.

NASA, predicție îngrijorătoare. Pământul ar putea fi lovit de un asteroid în 2046, de Ziua Îndrăgostiților

Asteroidul a primit și o denumire din partea oamenilor de știință, ”2023 DW”. El ar avea aproape o șansă din 560 să cadă pe Terra în 2046, astfel că ar fi foarte puțin probabil ca o coliziune să se producă. Motivul de îngrijorare nu ar trebui să fie mare, conform datelor obținute de Jet Propulsion Laboratory (JPL), scrie BBC.

”Acest obiect nu este deosebit de îngrijorător”, a trasmis pentru CNN Davide Farnocchia, inginer de navigație al JPL. Tot acesta a dat asigurări cu nu se pune problema unui sfârșit al lumii, dar pagubele vor fi semnificative în locul unde ”2023 DW” s-ar putea ”instala”.

De altfel, ”2023 DW” se estimează a fi acum la aproximativ 1,8 milioane de kilometri de distanță față de Pământ. Pentru a se asigura că informația este una certă, cercetătorii NASA continuă să colecteze date ce ar putea modifica predicțiile.

Asteroidul a fost identificat pe 2 februarie. De asemenea, ar fi obișnuit pentru experți ca un astfel de corp ceresc abia descoperit să reprezinte o amenințare, până la adunarea tuturor informațiilor. Concret, în jur de 50 de metri ar măsura ”2023 DW”.

Se mai preconizează că ”2023 DW” se va apropia de 10 ori pe Pământ. Prima dată ar fi cea de 14 februarie 2046, apoi sunt vizate perioadele dintre 2047 și 2054, când se va apropia de alte 9 ori. Orbita sa în jurul Soarelui ar fi de 271 de zile și se deplasează cu 25 de kilometri pe secundă.

Singurul asteroid apocaliptic este cel din urmă cu 66 de milioane de ani, care a dus la dispariția dinozaurilor. Dimensiunea lui era una foarte mare, de 12 kilometri. Așadar, nu a mai lăsat mai nimic în urma sa, decât un dezastru istoric.

Rusia a fost lovită de un meteorit în urmă cu 10 ani

În urmă cu un deceniu, un meteorit cu o mărime mai mică decât jumătate din cea a lui ”2023 DW” a țintit orașul Chelyabinsk, din Rusia, explodând extrem de puternic. Aproximativ 1500 de persoane au fost rănite atunci, iar unda de șoc produsă a sparte geamurile multor locuințe, pe câțiva kilometri pătrați.

Un mic asteroid mai viza și în 2022 Pământul, mai exact, în luna octombrie anul trecut. Experții de la NASA au transmis că prin misiunea ”Double Asteroid Redirection Test (Dart” au reușit să schimbe direcția corpului ceresc, printr-o navă spațială. Aceasta s-a lovit practic de meteorit.