Un cetățean european care are permisul suspendat într-o țară UE nu va mai putea conduce în niciun alt stat membru. Directiva a fost adoptată de Parlamentul European, anunță europarlamentarul Corina Crețu.
Potrivit acestei directive, un cetățean european căruia i-a fost suspendat permisul într-o țară europeană nu va mai putea conduce în niciun stat membru.
Europarlamentarul Corina Crețu a făcut anunțul pe pagina sa de Facebook, subliniind importanța acestei măsuri în contextul creșterii numărului de accidente rutiere și a deceselor cauzate de acestea în Europa.
„Pentru acest motiv, astăzi, am votat Directiva privind decăderea din dreptul de a conduce – care are un singur scop: reducerea tragediilor și a pierderii de vieți omenești pe drumurile publice.
Prin această Directivă se stabilește un sistem de cooperare și transfer de informații între statul membru în care a fost săvârșită o încălcare și statul membru care a eliberat permisul de conducere. Se stabilesc proceduri și obligații concrete pentru cele două țări implicate.
Practic, în situația în care un șofer dintr-un alt stat membru săvârșește o contravenție gravă pe teritoriul României, autoritățile române vor putea să-i aplice sancțiuni privitoare la dreptul de a conduce”, a transmis europarlamentarul Corina Crețu.
În 2022, numărul deceselor din cauza accidentelor rutiere a crescut cu 3% față de anul anterior, iar România a raportat cele mai ridicate rate de decese – 86 decese la un milion de locuitori.
Directiva votată în Parlamentul European vizează reducerea tragediilor și a pierderii de vieți omenești pe drumurile publice. Aceasta instituie un sistem de cooperare și schimb de informații între statele membre ale UE în cazul în care un șofer comite o infracțiune gravă într-o țară și i se suspendă permisul de conducere.
Spre exemplu, în situația în care un șofer din alt stat membru săvârșește o încălcare gravă în România, autoritățile române vor putea să-i aplice sancțiuni privind dreptul de a conduce. Printre încălcările prevăzute de directivă se numără viteza excesivă, conducerea sub influența alcoolului sau stupefiantelor, precum și cauzarea decesului sau vătămării corporale grave a unei persoane.
Corina Crețu a mai menționat că acest proiect reprezintă un pas semnificativ în atingerea obiectivului UE de a reduce cu 50% numărul deceselor cauzate de accidentele rutiere până în 2030.