News

Cum face Nicușor Dan revoluție în trafic! „Radialele” i-au scos din minți pe bucureșteni. „Sunt sacrificați locuitorii orașului pentru beneficiul celor care îl tranzitează”

Cum face Nicușor Dan revoluție în trafic! Radialele i-au scos din minți pe bucureștenii de la periferie. Oamenii se consideră sacrificați pentru beneficiul celor care tranzitează orașul
07.01.2022 | 19:02
Cum face Nicusor Dan revolutie in trafic Radialele iau scos din minti pe bucuresteniSunt sacrificati locuitorii orasului pentru beneficiul celor care il tranziteaza
Cum face Nicușor Dan revoluție în traficul din Capitală! Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Nicușor Dan nu a promis minuni din punct de vedere al traficului, nu a anunțat revoluție, la fel cum a făcut-o Gabriela Firea, dar a venit cu mai multe idei pe care a încercat să le pună în practică. Nu toate au avut darul de a-i bucura pe oameni.

Astfel, cele zece radiale pe care primarul general al Capitalei a spus că vrea să le înceapă au stârnit furia unora dintre bucureșteni. Mai ales că, între timp, Adunarea Generală a ADIZMB a aprobat parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele 10 radiale care leagă Bucureștiul de autostrada de centură.

ADVERTISEMENT

Cum face Nicușor Dan revoluție în traficul din București!

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București, adică ADIZMB este o structură asociativă a Municipiului București și a Județului Ilfov, care va gestiona realizarea proiectului din partea celor două entități.

Mai exact, cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitală, care se vor intersecta cu șoseaua de centură și se vor conecta la autostrada de centură.

ADVERTISEMENT

Vorbim despre bulevardul Timișoara, Calea Giulești, Bulevardul Poligrafiei, zona Pipera, Șoseaua Dobroești, Splaiul Unirii, Bulevardul Metalurgiei și Prelungirea Ferentari.

Nicușor Dan spune că proiectul celor 10 radiale va permite utilizarea șoselei de centură și a autostrăzii de centură nu doar ca alternative la traficul de tranzit, ci și ca alternative la traficul curent al rezidenților din Capitală și din județul Ilfov.

ADVERTISEMENT

„Bucureștiul și Ilfovul au nevoie de proiecte structurale pentru rezolvarea problemei de trafic, iar proiectul celor 10 radiale și proiectul trenului metropolitan (metroului de suprafață) reprezintă proiectele majore, structural, pentru regiune”, anunța edilul Capitalei.

De ce s-au supărat bucureștenii care stau în drumul radialelor

Nu toți bucureștenii au aplaudat când au auzit veștile. Astfel, cei care stau chiar în zonele pe unde vor trece radialele spun că primarul nu a făcut altceva decât să împrăștie haosul prin oraș. Mai mult decât atât, oamenii îi atrag atenția edilului pe care îl invită pe teren pentru a vedea adevărata față a problemei.

ADVERTISEMENT

Bulevardul Timișoara este traversat zilnic de mii de mașini și reprezintă una dintre arterele blocate în anumite intervale de timp. Calea Giulești era până de curând singurul cartier al Bucureștiului care se înfunda, nu ducea nicăieri.

ADVERTISEMENT

Cei de aici spun că într-un exces de zel și într-o tentativă disperată de a câștiga voturi, fostul primar a inaugurat un drum care leagă Chiajna de București. Un singur lucru nu a calculat atunci Gabriel Mutu. Faptul că Giuleștiul nu poate să susțină atâtea mașini.

Zilnic, această cale a devenit tranzitată de mii de mașini ale celor care locuiesc în comunele limitrofe. Se formează cozi încă de la podul Basarab și se merge în coloană, bară la bară până în Chiajna. Numărul accidentelor în zonă s-a triplat în ultimele luni, multe dintre ele fiind cu morți și răniți grav.

Calea Giulești, radiala de pe șina de tramvai

Acum, Nicușor Dan vrea ca drumul să fie și mai tranzitat, în condițiile în care ultima parte a lui este parcursă de posesorii de autoturisme direct pe șina de tramvai. „Reparații în zonă n-au mai fost de la Ceaușescu încoace. Se merge pe linia de tramvai că n-ai pe unde. 

Este un drum care are nevoie nu de reabilitare, ci chiar de reconstrucție pe alocuri. Prosperă patronii vulcanizărilor care au zilnic zeci de clienți. 

Cei care nu știu zona forțează anumite tronsoane și își taie cauciucurile în dâmburile, fiarele și șinele de tramvai ieșite din pământ. Mâine poimâine o să aud că pe aici o să treacă direct autostradă nu radiala. Domnule, de la Bulevardul Constructorilor în jos căruțele sunt ca la ele acasă.

Drumul spre Giulești Sârbi nu e radială, nu e centură, nu e nimic. E o dărăpănătură, o căzătură în care ne rupem mașinile zilnic. Sunt sacrificați locuitorii orașului pentru beneficiul celor care îl tranzitează, asta se întâmplă, de fapt”, a explicat Druncea Marian, unul dintre cei care locuiesc în zonă.

Pipera, teoretic drumul cel mai ok. Practic, noul Militari

În teorie, Pipera are parte de drumurile cele mai noi și poate fi considerată o posibilă radială spre autostradă. Doar că, zona abundă de clădiri de birouri, clădiri care se construiesc în continuare până aproape de Voluntari și devine un imens drum bară la bară.

„Locuiesc în blocurile noi de la ieșirea pe A1 și lucrez în Pipera. Și asta îmi ocupă tot timpul. Pipera a devenit noul Militari, adică la orele 18.00, de exemplu, e haos total.

Haos la fel ca tot Bucureștiul. Haos cu locurile de parcare, haos în trafic, haos în tot. Da, noile drumuri spre autostradă arată bine, încă, dar sunt deja pline.

Și am spus încă pentru că trebuie să înțelegem că nu e suficient să le facem și e gata, s-a terminat. Drumurile alea au nevoie de întreținere”, a zis și Stoienescu Paul atunci când a fost chestionat de reporterii FANATIK.

Cum au ajuns pistele de biciclete în topul ironiilor pe internet

De remarcat că potrivit datelor transmise de secretarul de stat Ionel Irinel Scrioşteanu, discutăm despre 10 drumuri radiale întinse pe o lungime de peste 96 de km şi 33 de noduri rutiere, care leagă artere importante ale Municipiului Bucureşti şi Centura Capitalei cu Autostrada Bucureştiului – A0, intersectând 30 de localităţi din zona metropolitană.

„Vor fi 96 de km de trotuare şi de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale şi 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice”, a mai anunțat oficialul.

Suficient pentru ca ironiile în mediul online să curgă cu nemiluita. „96 de km de piste de biciclete, sky is the limit”, „după ce terminăm radialele facem drum până la lună”, „zeci de km de piste, se caută bicicliști” și imagini cu Lance Armstrong pedalând prin Ferentari, au apărut pe internet.

Cum vor arăta radialele Bucureștiului

Cele zece drumuri care vor revoluționa traficul în Capitală vor costa câteva sute de milioane de euro bune.

  • DR1 –  Vest Expres, are o lungime de 8,98 km şi realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timişoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA
  • DR2 – Autostrada A1, are o lungime de 12 km şi scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 şi km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA
  • DR3 – Giuleşti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungeşte până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA
Noi drumuri radiale vor lega centrul Bucureștiului de șoseaua de centură și de autostrăzi. Investiții masive pentru traficul din capitală
Noi drumuri radiale vor lega centrul Bucureștiului de șoseaua de centură și de autostrăzi. Investiții masive pentru traficul din capitală. Colaj Foto Fanatik
  • DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeşte spre DNCB şi Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA
  • DR5 – Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km şi realizează legătura între Autostrada A0 şi localităţile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetraţie Aleea Teişani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA
  • DR6 – Afumaţi Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localităţii Afumaţi. Are o lungime de 4,39 km şi un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA
  • DR7 – Est Expres, are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 şi realizează legătura Municipiului Bucureşti la A0 prin Dobroeşti – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA
  • DR8 – Splai Expres, cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu Municipiul Bucureşti prin legătura la DNCB şi Splaiul Unirii, dar şi conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA
  • DR9 – Sus Expres, are o lungime de 13,86 km şi realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA
  • DR10 – Măgurele Expres, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km şi un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA
CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS