News

O bancă din România, mesaj pentru clienți împotriva atacurilor cibernetice: ”Nu accesa niciodată link-uri și nu instala aplicații”

Una dintre cele mai renumite bănci din România își atenționează clienții să aibă grijă la link-urile și mesajele pe care le accesează pentru că ar putea rămâne fără bani în cont.
19.11.2021 | 23:09
O banca din Romania mesaj pentru clienti impotriva atacurilor cibernetice Nu accesa niciodata linkuri si nu instala aplicatii
ADVERTISEMENT

O renumită bancă din România a lansat, vineri, un apel, către clienții săi, de protejare față de atacurile cibernetice, în urma cărora ar putea rămâne fără bani în cont.

Mesajul a fost transmis în contextul în care se întâlnesc tot mai multe cazuri în care oamenii primesc mesaje și link-uri dubioase, iar odată accesate se trezesc că nu mai au fonduri în conturile bancare sau pe card.

ADVERTISEMENT

Raifeissen Bank: ”Chiar și prin SMS putem fi victimele atacurilor de fraudă”

Este vorba despre Raifeissen Bank care îi informează pe clienți că pot primi link-uri și mesaje false, chiar și prin SMS, de la hackeri care se pretind a fi persoane din lista lor de contacte. Banca îi sfătuiește pe oameni să verifice situația dacă li se pare ceva în neregulă.

”De multe ori, din neatenție sau entuziasm, putem fi victimele unor atacuri de fraudă. Da, chiar și prin SMS.

ADVERTISEMENT

Nu accesa niciodată link-uri și nu instala aplicații indiferent dacă acestea sunt incluse în mesaje SMS recepționate de la persoane din agenda ta, până când nu verifici cu acestea că într-adevăr de la ele a fost trimis mesajul”, a anunțat Raiffeisen Bank pe rețelele de socializare.

Tipuri de fraude

Florin Orban, vicepreședinte al Comisiei Antifraudă al Asociație Române a Băncilor, dă exemple de câteva tipuri de fraudă în capcana cărora putem cădea.

ADVERTISEMENT

Una dintre ele poate fi atunci când fraudatorul pretinde a fi cumpărător. Concret, acesta trimite un link fals victimei prin care o informează că a achitat o plată, iar în momentul accesării link-ului se cer toate toate datele cardului.

”Fraudatorul (cumpărătorul) informează victima (vânzătorul) că a achitat produsul și îi trimite un link fals pentru a încasa suma. La accesarea link-ului, victimei i se solicită datele de securitate ale cardului bancar propriu (inclusiv parola statica și cea dinamica 3D Secure). Odată intrat în posesia informațiilor, fraudatorul nu mai răspunde la conversație și inițiază tranzacții frauduloase prin utilizarea datelor de securitate furnizate de victimă (vânzător)”, a explicat Florin Orban.

ADVERTISEMENT

O altă metodă poate fi cea în care fraudatorul pretinde a fi vânzător. Victima este atrasă prin produse fictive la prețuri mici, iar în momentul accesării produsului sunt duși către un link în care li se cer și de această dată toate datele personale ale cardului.

”Acesta postează anunțuri cu produse fictive la prețuri foarte avantajoase.  Pentru a cumpăra produsul respectiv, victima (cumpărătorul) este direcționată să acceseze un link destinat unei pagini de tip “phishing”. După accesarea paginii, victimei  îi sunt solicitate datele de securitate ale cardului (inclusiv parola statica și cea dinamica 3D Secure), care sunt folosite ulterior pentru plăți înregistrate la comercianți online din alte țări”, mai explică Florin Orban.

Tot acesta sfătuiește să nu ne lăsăm păcăliți de astfel de metode și să sesizăm oamenii legii când cineva încearcă să ne fure banii.

”Nu furniza datele cardului bancar nici online, nici telefonic, nici prin alte canale de comunicare (WhatsApp, SMS, pagini web etc.); 

Cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare bani, astfel că exprimarea “îți virez banii direct pe card, iar pentru asta am nevoie de datele cardului tău” este o capcană!”, a mai clarificat Florin Orban.

ADVERTISEMENT