Un bărbat în vârstă de 33 de ani a murit vineri noapte într-un accident care s-a produs pe un drum de țară din Germania, în apropiere de Dohren (districtul Harburg). Potrivit pompierilor, Tesla condusă de șofer a părăsit șoseaua într-o curbă și s-a izbit de un copac.
Impactul a fost atât de violent încât părți din mașină s-au împrăştiat pe distanţe apreciabile pe un câmp din apropiere, motiv pentru care, potrivit pompierilor, accidentul a trecut inițial neobservat.
În cele din urmă, ocupanții altor două autoturisme au descoperit bucăţi din mașina zdrobită și au alertat serviciul de urgență. Salvatorii l-au scos pe bărbatul de 33 de ani dintre fiarele contorsionate și au încercat să-l resusciteze, dar bărbatul a fost declarat mort la locul accidentului.
Ceea ce frapează la acest accident este faptul că deşi impactul a fost deosebit de violent nu s-a declanșat niciun apel automat de urgență în caz de accident în Tesla, pentru a alerta cea mai apropiată secție de poliție, aşa cum se întâmplă în mod obişnuit.
Nu mai departe de luna aprilie, Tesla a raportat autorităților de reglementare din SUA un accident fatal care a implicat sistemul său de asistență pentru șofer, Autopilot. Activiștii din Washington solicitau atunci autorităților de reglementare și legiuitorilor să stabilească reguli mai stricte pentru sistemele de asistență pentru șofer.
Accidentul a implicat un Tesla Model S care a intrat în coliziune cu o ambulanță, în zona golfului San Francisco. La momentul accidentului, NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a cerut companiei mai multe informații, dar Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Incidentul a fost unul dintre cele 66 de accidente raportate incluse în cel mai recent raport public bazat pe baza de date a NHTSA a accidentelor care implică sisteme de conducere autonomă de Nivelul 2. Aceste date sunt colectate în conformitate cu ordinul din iunie 2021 care impune producătorilor auto și companiilor de tehnologie să raporteze incidentele.
În luna ianuarie, NHTSA a declarat că a cerut clarificări de la Tesla în urma unui tweet din 31 decembrie al CEO-ului Elon Musk, în care acesta a spus că sistemul de pilot automat FSD al companiei ar putea primi o actualizare în luna aprilie, care ar elimina alertele atunci când șoferii își iau mâinile. volan.
Site-ul web al Tesla spune că Autopilot și funcția sa completă de auto-conducere sunt “concepute pentru a fi utilizate de către șoferul atent care are mâinile pe volan și este gata să preia controlul în orice moment”.