News

Orașul din România care a achiziționat prima locomotivă hibrid construită 100% în țara noastră. Cum arată “bestia” capabilă să tracteze trenuri lungi de 600 de metri

Care este orașul din România care a achiziționat prima locomotivă hibrid construită 100% în țara noastră. Aceasta este capabilă să tracteze trenuri lungi de 600 de metri.
21.10.2023 | 20:46
Orasul din Romania care a achizitionat prima locomotiva hibrid construita 100 in tara noastra Cum arata bestia capabila sa tracteze trenuri lungi de 600 de metri
Curtici, orașul din România care a achiziționat prima locomotivă hibrid construită 100% în țara noastră. Sursa foto: CJ Arad
ADVERTISEMENT

Începând cu această toamnă, în județul Arad funcționează prima locomotivă hibrid construită 100% în țara noastră. Care este orașul care a achiziționat acest mijloc feroviar extrem de capabil.

Curtici, orașul din România care a achiziționat prima locomotivă hibrid construită 100% în țara noastră

Recent, terminalul intermodal Trade Trans din Curtici, județul Arad, s-a extins cu o parcare pentru camioane de mare tonaj. Pentru asta, cei de la Trade Trans au achiziționat și o locomotivă hibrid, electrică.

ADVERTISEMENT

S-a luat măsura pentru a răspunde standardelor europene de reducere a poluării. Acest mijloc feroviar de transport are un consum redus și aduce importante economii, în contextul creșterii prețurilor la combustibilii fosili.

Noua achiziție a autoritățile arădene reprezintă o realizare construită în integralitate în țara noastră, prin colaborarea a două firme, una din Constanța, cealaltă din Craiova. Este prima locomotivă hibrid construită în țara noastră.

ADVERTISEMENT

Vorbim de o realizare 100% românească, prin colaborarea a două firme. Este prima locomotivă hibrid construită în țara noastră. Locomotiva tractează trenurile din terminalul intermodal în stația Curtici și în zona de frontieră.

Această locomotivă este capabilă să tracteze trenuri lungi de 600 de metri, care au o masă de 2.000 de tone“, a transmis Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean (CJ) Arad, conform contului de Facebook al CJ Arad.

ADVERTISEMENT

Când au apărut în țara noastră clasicele locomotivele Diesel

Un alt punct important de reper în istoria feroviară autohtonă este date de 13 august 1959. Atunci își făceau apariția în România primele două locomotive Diesel electrice seria 060-DA-001 și 002.

Mijloacele de transport au fost construite de un consorțiu elvețian alcătuit din firmele Sulzer- Winterhur (constructorul motorului diesel), BBC- Baden (constructorul părții electrice) și SLM-Winterhur (constructorul părții mecanice, care a efectuat și montajul general).

ADVERTISEMENT

Apoi, în 1961, avea loc un alt eveniment istoric major pentru industria feroviară din România și pentru CFR. Electroputere Craiova scotea prima locomotivă 060-DA produsă integral în România.

Compania din Oltenia era constructorul transmisiei electrice, a cutiei și executantul montajului general. La UCM Reșita se realizase construcția motorului diesel, a boghiurilor și a transmisiei mecanice integrate.

Producția românească 100% a locomotivei 060-DA fusese un real succes. Fabricarea a crescut în ritm alert. În 1974 erau construite 826 de bucăți dintre care o parte din ele pentru export. Ultimele locomotive diesel-electrice, de clasa 60, au fost fabricate în 1988.

ADVERTISEMENT