News

Pandemia de Covid, gestionată defectuos de către CDC. Șefa agenției anunță o amplă reorganizare a instituției

Sunt anunțate schimbări mari la Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) din Statele Unite, care și-au sărbătorit recent cea de-a 75-a aniversare ca principală agenție de sănătate publică a națiunii.
18.08.2022 | 13:56
Pandemia de Covid gestionata defectuos de catre CDC Sefa agentiei anunta o ampla reorganizare a institutiei
Rachelle Walensky a admis erorile CDC în gestionarea pandemiei de Covid-19 Foto: CDC, The New York Times, AP Photo, colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Directorul CDC, dr. Rochelle Walensky, s-a întâlnit miercuri cu consiliul de conducere a agenției pentru a-și prezenta planurile de revizuire a modului în care funcționează instituția. Ea plănuiește să refacă cultura pentru a ajuta agenția să se miște mai repede atunci când răspunde la o criză de sănătate publică.

Șefa CDC recunoaște că agenția nu a reacționat suficient de repede la pandemia de Covid

Walensky dorește, de asemenea, să faciliteze colaborarea altor ramuri ale guvernului cu Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) și vrea să simplifice și să eficientizeze site-ul web pentru a scăpa de îndrumările de sănătate publică suprapuse și contradictorii.

ADVERTISEMENT

„Scopul meu este o nouă cultură la CDC, orientată spre acțiune în domeniul sănătății publice, care pune accent pe responsabilitate, colaborare, comunicare și promptitudine. Aștept cu nerăbdare să lucrez cu oamenii incredibili de la CDC și cu partenerii noștri pentru a realiza potențialul maxim al agenției în beneficiul sănătății și bunăstării tuturor americanilor”, a declarat Walensky, potrivit CNN.

Personalul a fost informat cu privire la planuri prin e-mail. Peste 12.000 de oameni lucrează la agenție, care are sediul în Atlanta.

ADVERTISEMENT

Schimbările vor avea ca scop îmbunătățirea culturii și restabilirea încrederii publicului după erorile în răspunsul la pandemia de Covid-19, asumate de agenție.

Reformele urmează unei perioade de revizuire și introspecție la CDC. În aprilie, Walensky a anunțat că Jim Macrae, un administrator la Departamentul de Sănătate și Servicii Umane din SUA, va conduce o analiză de o lună a eforturilor agenției de răspuns la Covid-19.

ADVERTISEMENT

În același timp, ea a însărcinat trei dintre adjuncții săi să examineze operațiunile și să recomande schimbări strategice. Walensky s-a întâlnit cu grupuri de personal, în timp ce angajații se întorc la biroul lor după luni de lucru de la distanță.

Noile ordine vin după poticneli semnificative ale agenției în răspunsul la pandemia de Covid-19. SUA au avut o capacitate redusă de a testa infecția în primele luni ale pandemiei, în mare parte pentru că agenția a distribuit un test defectuos laboratoarelor de sănătate publică. Asta a ținut națiunea oarbă, luni de zile, la dimensiunea răspândirii virusului.

ADVERTISEMENT

Recomandări confuze și insuficiente

De asemenea, agenția a fost criticată pe tot parcursul pandemiei pentru că a emis recomandări de sănătate publică pe care unii le-au considerat confuze și ineficiente. Mulți au simțit că nu se mișcă suficient de repede pentru a răspunde.

„De 75 de ani, CDC și sănătatea publică s-au pregătit pentru Covid-19, iar în momentul nostru cel mare, performanța noastră nu a îndeplinit în mod fiabil așteptările”, a recunoscut Walensky în declarația sa.

Walensky o va aduce pe Mary Wakefield, fostul secretar adjunct al HHS (Departamentul de Sănătate și Servicii Umane al Statelor Unite), la CDC pentru a supraveghea reorganizarea.

Printre mișcările cheie anunțate, Divizia de Științe de Laborator și Biroul de Științe vor raporta acum direct directorului CDC, o schimbare menită să îi facă mai responsabili și să accelereze transmiterea rezultatelor muncii lor către public.

Agenția va crea, de asemenea, un nou birou pentru afaceri interguvernamentale – un hub în care departamentele de sănătate ale statului și alte agenții federale interacționează cu CDC.

Walensky va convoca un consiliu executiv care va stabili prioritățile agenției, va urmări progresul acesteia și va lua în considerare deciziile bugetare.

CDC intenționează, de asemenea, să creeze un nou mecanism online pentru punerea la dispoziție a cercetărilor științifice pre-publicare și va oferi site-ului său web o schimbare, prin eficientizarea și simplificarea îndrumărilor pentru public și furnizorii de servicii de sănătate.

Walensky cere flexibilizarea bugetului agenției

Walensky intenționează, de asemenea, să solicite Congresului să acorde agenției noi competențe, inclusiv să poată cere filialelor să-și partajeze datele. În prezent, CDC depinde de state și districte pentru a face asta în mod voluntar.

Ea va cere, de asemenea, flexibilizarea finanțării agenției. Acum, când Congresul alocă bani pentru CDC, aceștia trebuie cheltuiți pentru programe specifice. Acest lucru a creat peste 150 de linii bugetare individuale care finanțează agenția.

Aceasta poate fi o problemă atunci când apare o urgență de sănătate publică. În 2014, când a început epidemia de Ebola, dr. Tom Frieden, care era atunci director CDC, a trebuit să împrumute bani de la alte ramuri ale guvernului federal pentru a răspunde.

„Literal, nu aveam bani pentru bilete de avion și diurnă pentru a trimite personalul pe teren”, a spus Frieden, care a fost intervievat de Macrae pentru analiza sa.

„Am avut, la propriu, de 20 de ori mai mulți bani în calitate de comisar pentru sănătate în orașul New York decât ca director CDC”, a spus Frieden într-un interviu pentru CNN. Frieden conduce acum organizația nonprofit Resolve to Save Lifes.

Reorganizarea operațiunilor de comunicare a început deja

Unele dintre aceste schimbări au început deja, inclusiv o reorganizare a operațiunilor de comunicare ale agenției.

La începutul acestui an, CDC a ocupat un post vacant de mult timp când l-a angajat pe Kevin Griffis, un veteran al afacerilor publice la Departamentul de Sănătate și Servicii Umane și Planned Parenthood, să-i conducă eforturile de comunicare.

Pe lângă comunicarea informațiilor de sănătate ale CDC, o parte a atribuțiilor sale este de a gestiona „comunicarea de risc și problemele de reputație pentru agenție”, potrivit site-ului CDC.

Agenția nu a avut un șef de comunicații timp de patru ani, potrivit unui înalt oficial care cunoaște schimbările, care nu era autorizat să vorbească cu reporterii.

În timp ce noua evaluare s-a concentrat pe răspunsul la Covid-19, CDC s-a confruntat și cu critici pentru răspunsul său la variola maimuței, despre care unii experți spun că arată că sistemul de sănătate publică nu a învățat lecții în urma pandemiei de Covid-19.

ADVERTISEMENT
Tags: