News

Pasarela Carpați, locul care așteaptă o tragedie! Sute de oameni traversează zilnic un pod bucureștean fără balustrade. Exclusiv

21.05.2020 | 14:20
Pasarela Carpați este traversată zilnic de câteva sute de oameni. Sursa foto - Fanatik
ADVERTISEMENT

Pasarela Carpați a trăit și vremuri mai bune, însă prezentul pare că a transformat locul într-o continuă așteptare a unei tragedii. O tragedie care se poate întâmpla în orice moment judecând după felul în care arată podul. Adică fără balustrade, fără viitor și abandonat de autorități și instituțiile care îl au în subordine.

Pasarela Carpați, locul care așteaptă o tragedie!

Suntem în Giulești, a treia stație de tramvai de la stadionul pe care au scris istorie Rică Răducanu, Dan Coe, Willy Goanță, Daniel Pancu, Daniel Niculae și mulți alții care au încântat viețile tuturor copiilor din zonă. Vișiniul blocurilor, mesajele anti Steaua și Dinamo sau steagurile de la geamurile oamenilor te fac să înțelegi destul de repede și să fredonezi cu drag „suntem peste tot acasă”.

ADVERTISEMENT

Prima stradă care face dreapta, pe numele ei Butuceni, te duce direct la Pasarela Carpați. Nu înainte de a scoate în evidență dramatismul unei societăți ruptă în două. Pe de o parte sunt vilele noilor îmbogățiți, oameni care au făcut averi și care n-au ezitat să arate lucrul acesta. În linie cu ei au rămas și puține case neschimbate, îmbătrânite, sărăcioase și pierdute.

Sute de oameni traversează zilnic un pod bucureștean fără balustrade

Fostul liceu CFR, rebotezat Regele Mihai 1 ne însoțește pe aproape tot drumul. Aici, în vremurile fostei dictaturi bătălia pe un loc era acerbă. Ca să intri într-o școală care te învăța atunci o meserie bănoasă era nevoie să cunoști pe cineva important care să știe la rândul lui pe altcineva și mai important.

ADVERTISEMENT

Acum e liniște! Liceul trăiește din succesele fără număr ale echipei de volei, echipă considerată un adevărat centru de excelență. Și cam atât! De cum se termină curtea școlii, urmează o bucată betonată pe care localnicii au amenajat o parcare.

La capătul ei începe Pasarela Carpați, o pasarelă care înainte îi ajuta pe oameni să treacă peste liniile de cale ferată intens circulate în zonă. De altfel, chiar și azi, câteva zeci de t renuri mai trec pe sub pod. Unele dintre ele, nu puține opresc și la Halta Carpați, chiar sub pasarelă.

ADVERTISEMENT

Pasarelă care a fost închisă la jumătatea ei. Dacă altădată aceasta făcea legătura între Calea Giulești și Piața Chibrit, acum oamenii nu mai au acces și trebuie să coboare de pe pod și să ocolească un hangar al CFR-ului în care, pe vremuri, se atașau vagoanele de dormit trenurilor care străbăteau noaptea și țara în lung și-n lat.

Doar că cine se încumetă să urce pe pasarelă are nevoie de un curaj aparte și de o echilibristică destul de bună. Și zilnic trebuie să facă acest lucru câteva sute de oameni. Mulți dintre ei sunt încă angajați CFR și parcurg podul pe toată lungimea.

ADVERTISEMENT

Ceilalți coboară la jumătate, în mijlocul căilor ferate peste care sunt nevoiți să sară. Unii dintre ei merg chiar acasă pentru că, între timp, construcțiile s-au ridicat și pe această parte a Bucureștiului. Alții, majoritari navetiști, își continuă drumul către locurile de muncă din Capitală.

„Podul e al CFR-ului, vă spun sigur. Nu e al Primăriei, al nimănui. Dar cine să-l mai repare? Nu sunt bani de nimic, ne-au trimis acum în libere forțate cu coronavirusul ăsta. Stăm acasă câte o zi, câte două, câte 4, numai să nu ne plătească. Cine să mai aibă bani de podul ăsta?”, a spus pentru FANATIK un angajat al CFR-ului care se pregătea să intre în tură.

”Nu vă este frică? N-are deloc balustrade în unele locuri”. Este întrebarea firească, o întrebare care urmează în discuția cu mai mulți ceferiști. „Ne-am obișnuit așa, e ceva normal. Sunt balustrade sus pe pod, așa că sicem bogdaproste. Probleme mari sunt într-adevăr la picioarele acestuia, la acces. Mergem mai lipiți de perete, cine se apropie de exterior?”, a spus un alt bărbat în timp ce traversa podul și se îndrepta către partea interzisă celor care nu sunt angajați ai CFR-ului.

„Și dacă suntem mai mulți ne împărțim ca Tom și Jerry. Unul după celălalt ca să nu fim nevoiți să ne apropiem prea mult de balustradele alea nenorocite. Se auzea la un moment dat că face primăria o altă pasarelă, că o repară pe asta, cine știe ce o să se întâmple”, a continuat un alt angajat.

Am dorit să aflăm și punctul de vedere al CFR-ului. Așa am aflat că pasarela aparține de CFR Infrastructură. Până la ora publicării acestui material, reprezentanții instituției nu au formulat însă niciun răspuns.

Drept pentru care un singur lucru rămâne cert într-o mare de întrebări. Ce trebuie să se întâmple pentru ca autoritățile sau instituțiile să ia măsuri normale și civilizate?

UPDATE / După postarea articolului, Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR SA ne-a trimis următorul comunicat: „Referitor la starea tehnică a pasarelei pietonale de la Hm. Carpați și remedierea deficiențelor, vă comunicăm următoarele:

– vor fi luate măsuri de primă urgență care prevăd montarea unor panouri de avertizare privind interzicerea circulației pietonale pe obiectivul respectiv
– se vor desfășura lucrări de completare a elementelor lipsă (parapet și balustrade)
– in funcție de alocațiile bugetare disponibile se va organiza procedura de achiziție a serviciilor de expertiză tehnică și proiectare, în baza cărora se vor stabili lucrările de reparații/consolidare care trebuie executate”

 

 

ADVERTISEMENT