News

Pensionar atacat într-o parcare din Spania de o româncă. A încercat să-l jefuiască prin metoda ”îmbrățișarea”

Pensionar atacat într-o parcare din Spania de o româncă. A încercat să-l jefuiască prin metoda ”îmbrățișarea”, după care l-a agresat fizic pentru a-l jefui.
25.04.2023 | 11:04
Pensionar atacat intro parcare din Spania de o romanca A incercat sal jefuiasca prin metoda imbratisarea
Pensionar atacat într-o parcare din Spania. Foto: Ziare.com
ADVERTISEMENT

Pensionar atacat într-o parcare din Spania de o româncă. A încercat să-l jefuiască prin metoda ”îmbrățișarea”, după care l-a agresat fizic pentru a-l jefui. Imaginile au fost surprinse de o cameră de supraveghere din zonă, iar românca în vârstă de 39 de ani a fost arestată în Spania pentru tâlhărie.

Pensionar atacat într-o parcare din Spania de o româncă

Femeia se folosea de metoda ”îmbrățișării afectuoase”, iar acum românca e suspecată că a comis mai multe tâlhării prin această metodă. Jafurile au avut loc în orașul Alicante Pilar de la Horadada, potrivit presei din Spania. Cea mai recentă filmare a fost surprinsă în parcarea unui teren de golf.

ADVERTISEMENT

Femeia se duce la bătrân și vrea să-l îmbrățișeze, însă acesta se opune, după care începe o luptă între cei doi. Femeia a profitat de fragilitatea victimei și a reușit să-l jefuiască pe acesta, după care s-a făcut nevăzută. Metoda ”îmbrățișarea” e des folosită de hoți inclusiv în ultimii ani în România, conform Ziare.com.

Prin această metodă, infractorii folosesc diverse metode și pretexte pentru a se apropia de victimă, după care o îmbrățișează și îi fură portofelul, telefonul mobil sau alte bunuri. De exemplu, o bătrână din Galați era jefuită în acest mod în urmă cu mai mulți ani, după ce un bărbat a luat-o din senin în brațe, pe stradă.

ADVERTISEMENT

Hoțul în vârstă de 58 de ani a ajuns să fie cercetat pentru furt, pentru că a jefuit-o pe bătrâna de 87 de ani. În acest caz, hoțul s-a făcut că o cunoaște pe victimă și a luat-o în brațe cu scopul de a o deposeda de portofel sau de alte bunuri. ”Pe 20 februarie, poliţiştii gălăţeni au identificat o persoană bănuită de săvârşirea infracţiunii de furt.

Este vorba despre un bărbat de 58 de ani, din municipiul Galaţi, care, în data de 16 februarie, aflându-se pe strada Saturn din localitate, ar fi abordat victima, o femeie de 87 de ani, şi pretextând că o cunoaşte, ar fi îmbrăţişat-o şi i-ar fi sustras un portofel cu acte şi suma de 200 de lei”, declara comisarul şef Gabriela Costin, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi. Din fericire, prejudiciul cauzat a fost recuperat în proporție de 80%.

ADVERTISEMENT

În urmă cu mai mulți ani, Poliția a efectuat o campanie pentru a-i face oameni să înțeleagă mai bine cum acționează hoții. Această campanie a fost denumită ”Hoții îți invadează intimitatea” și mesajul a ajuns la 90.000 de români. ”Campania s-a înscris în cadrul priorității naționale Prevenirea infracțiunilor contra patrimoniului și abordează prevenirea furturilor din locuințe, care au o pondere însemnată în volumul faptelor de natură penală, precum și un impact deosebit în percepția populației în ceea ce privește siguranța personală.

Conceptul creativ al campaniei a constat în folosirea unei tehnologii de actualitate( Virtual reality/VR), consumată de toate grupele de vârstă, care a stârnit interes și a expus beneficiarii la o experiență cât mai reală. Realitatea virtuală (Virtual reality/VR) se referă la ambianțe artificiale create pe calculator, care oferă o simulare a realității atât de reușită, încât utilizatorul poate căpăta impresia de prezență fizică aproape veridică în anumite locuri reale sau imaginare. Filmul realizat în cadrul campaniei a oferit spectatorilor posibilitatea să asiste la o secvență de furt dintr-o locuință.

ADVERTISEMENT

Targetul campaniei a fost reprezentat de cei ce locuiesc în imobile tip bloc din mediul urban, cu precădere în zonele unde astfel de fapte au fost sesizate într-un număr mare. Mesajele preventive au fost diseminate prin intermediul principalelor mijloace de informare în masă, în cadrul unor întâlniri directe cu publicul țintă și prin organizarea de acțiuni în locuri publice.

Campania a beneficiat, ca materiale de suport, de 200 de ochelari VR, 45 roll-up, 5000 calendare de buzunar față verso, 50.000 flyere A5 față verso, 500 afișe A3 și 410 kituri pentru presă. Totodată, a fost realizat un spot video și audio al campaniei care a fost promovat atât în mediul online/tv cât și la posturile locale/regionale/naționale de radio”, au transmis polițiștii.

ADVERTISEMENT