News

Pilotul Titi Aur analizează accidentul de la pasajul Unirii. „Șoferul era echivalentul unuia aproape în stare de ebrietate”

Piotul Titi Aur a spus prima cauză a accidentului este reprezentată de starea accentuată de oboseală a șoferului care condusese timp de 16 ore.
23.12.2022 | 21:40
Pilotul Titi Aur analizeaza accidentul de la pasajul Unirii Soferul era echivalentul unuia aproape in stare de ebrietate
Titi Aur consideră că șoferul este principalul vinovat/ Foto: Facebook - Titi Aur
ADVERTISEMENT

Pilotul Titi Aur, expert în conducere defensivă, a afirmat, la Antena 3, principalul vinovat este șoferul care a condus fără întrerupere timp de 16 ore, fapt care l-a adus într-o stare „aproape de starea de ebrietate”.

Șoferii tind să ignore schimbările la infrastructura rutieră

În accidentologie se vorbește despre regula șvaițerului. Ne imaginăm o bucată de cașcaval, acel cașcaval cu găuri, tăiată în mai multe felii. Fiecare felie înseamnă ceva, pregătirea șoferului, starea drumului, starea vremii, oboseală și așa mai departe. Accidentul se întâmplă de obicei când un fascicol de lumină imaginar trece practic prin mai multe felii sau chiar prin toate. Deci sunt mai multe lucruri coroborate”, a spus Titi Aur.

ADVERTISEMENT

Acesta spune că o stare avansată de oboseală a celui care conduce poate avea consecința nefaste majore, astfel că principala responsabilitate revine șoferului care nu a respectat timpul de odihnă necesar refacerii organismului.

Un șofer care conduce de 16 ore este echivalentul unui șofer aproape de starea de ebrietate.Cea mai periculoasă zonă este când eşti aproape de finiș pentru că organismul se relaxează, creierul spune am ajuns şi deja începe relaxarea și nu mai observi, nu mai vezi nimic, eşti cel mai pasibil de accident. Șoferul este clar vinovat, neinstruit, n-a fost atent, erau indicatoare de limitare… Avea acel limitator care l-a anunțat”, crede Titi Aur.

ADVERTISEMENT

În ce privește frecvența mare a accidentelor la pasajul Unirii, după lucrările de refacere a infrastructurii, Aur susține că este un fenomen obișnuit în zonele de drum unde se fac lucrări ample de modernizare.

El a dat exemplul sensurilor giratorii instalate pe un segment de drum, în cazul cărora șoferii care trec des prin zonă de multe ori „se urcă” pe ridicătura din mijloc întrucât sunt obișnuiți ca respectiva porțiune să fie drum drept.

ADVERTISEMENT

Șoferii care trec periodic la câteva luni, la 6 luni, la 8 luni, la 10 luni intră și se urcă călare pe sensul giratoriu, pentru că în subconștientul lor, în zona respectivă ei mergeau tare”, a exemplificat pilotul.

Dubii legate de limitatorul de înălțime

Deși nu este cazul pentru șoferul autocarului din Grecia, și accidentele de la pasaj pot fi explicate prin faptul că șoferii autocarelor sau autobuzelor erau obișnuiți să treacă prin pasaj, deși modificările acestuia au dus la scăderea înălțimii. „S-a făcut frumos acolo, doar că unii căpcăuni, să zicem, n-au ținut cont de indicatoare, că ei au mai trecut cândva pe acolo”, a spus Titi Aur.

ADVERTISEMENT

Totuși, acesta are dubii legate și de limitatorul de înălțime instalat întrucât acesta ar fi trebuit să fie suficient de rigid încât să nu rupă și să se prăbușească peste plafonul autocarului.

Un astfel de element de infrastructură nu ar trebui să se transforme în agravarea unei greșeli făcute de un șofer. Șoferul este vinovat, dar trebuie studiat chiar acel element de pe stradă, pentru că atunci când vorbim de accidente, vorbim de omul, drumul sau mașina. Cine-i vinovatul? Acum nu putem vorbi de mașină, vorbim de omul care este clar vinovat că n-a respectat, că era obosit, etc. Dar și drumul, infrastructura are o parte de vină, s-a transformat într-o capcană care a ucis. Acolo trebuie studiat ce trebuie făcut că nu se mai repetă astfel de situații”, a conchis Titi Aur.

Un nou accident grav vineri s-a produs la intrarea în Pasajul Unirii când un autocar cu turiști din Grecia a lovit limitatorul de acces pentru vehiculele cu înălțime mai mare de 3,5 metri. O persoană a murit, iar alte 24 au fost rănite. Unul dintre cei răniți se află în stare destul de gravă, la secția de terapie intensivă a Spitalului Floreasca.

ADVERTISEMENT