News

Podul pe care românii îl așteaptă de 20 de ani e aproape gata! Când se va circula pe el

Trenurile pe linia directă București - Giurgiu vor circula după mai bine de 20 de ani de ocol prin Videle. Vechiul pod de la Grădiștea se prăbușise din cauza inundațiilor.
23.03.2024 | 10:37
Podul pe care romanii il asteapta de 20 de ani e aproape gata Cand se va circula pe el
Podul pe care românii îl așteaptă de 20 de ani e aproape gata! Când se va circula pe el. Foto: Cotidianul.ro
ADVERTISEMENT

Au trecut 19 ani de la prăbușirea acestui pod din Grădiștea, iar acum autoritățile au reușit în sfârșit să le dea o veste bună călătorilor. Astfel, trenurile vor merge direct pe ruta București – Giurgiu fără să mai facă un ocol prin Videle. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu.

Podul pe care românii îl așteaptă de 20 de ani e aproape gata!

Testele vor începe undeva în luna mai, iar trenurile vor putea circula în mod normal, din nou, pe linia de cale ferată undeva în vara acestui an. Desigur, dacă nu va interveni ceva imprevizibil. ”Lucrările la linia ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic.

ADVERTISEMENT

Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş. Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a 2-a a proiectului de electrificare.

Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, a declarat Săvoiu, conform Libertatea.  În aceeași linie de comunicare cu restul politicienilor, secretarul de stat a dat asigurări că aproape 7 miliarde de euro vor ajunge în diverse proiecte în derulare pe calea ferată.

ADVERTISEMENT

Aceste efecte ale investițiilor vor fi resimțite în 2027. ”După 2027, publicul călător va resimţi efectele acestor investiţii fără precedent”, a explicat secretarul de stat. Totodată, Săvoiu a precizat că fără astfel de achiziții de modernizare, accidentele pe calea ferată și pe linia de metrou vor continua.

De 24 de luni au fost avansate diverse termene de finalizare a lucrărilor la cest pod, care leagă București de Giurgiu, însă nimic nu a fost respectat. Podul vechi din Grădiștea, construit în perioada 1865-1869, în timpul Regelui Carol I, s-a prăbușit în 2005 din cauza inundațiilor.

ADVERTISEMENT

Vestea bună e că după reconstrucția noului pod, drumul cu trenul București – Giurgiu nu va mai dura 3 ore, cu ocol prin Videle, ci va fi redus la o oră și 20 de minute. Așadar, oamenii vor ajunge la destinație cu aproximativ o oră și jumătate mai devreme.

Un pod din Beclean s-a prăbușit înainte de a fi inaugurat

În România, țară unde infrastructura este la pământ, autoritățile fac deseori eforturi, majoritatea la nivel declarativ, de a îmbunătăți această stare de fapt. Din păcate nu mereu le iese, drept dovadă podul care s-a prăbușit acum un an în Beclean, înainte de a fi inaugurat.

ADVERTISEMENT

În consecință, centura ocolitoare a orașului Beclean a fost inaugurată cu întârziere. Acest pod traversează râul Someș și se afla într-un stadiu avansat al lucrării, când s-a prăbușit brusc în cursul nopții în râu. Autoritățile dau vina peste vântul puternic care ar fi răpus podul lung de 580 de metri, iar autoritățile au precizat că grinzile erau puse pe pilonii podului, dar nu erau ancorate momentan, astfel că au fost refăcute.

Podul care ar fi costat 18 milioane de euro, era dat în construcție de mai mulți ani de zile, care cuprinde și centura orașului Beclean. Teofil Cioarbă, prefect al județului Bistrița-Năsăud, a oferit mai multe detalii în acel moment:

”La podul de la Beclean, astăzi a fost trimisă o comisie județeană pentru evaluarea pagubelor produse de vijelia din 13 iulie. Știm că primăria Beclean a contractat un expert pentru analiza podului din punctul de vedere al riscurilor sau a siguranței”. Experții au constatat că 12 grinzi din beton a câte 90 de tone fiecare au căzut ca într-un joc de domino, cel mai probabil din cauza vântului.

ADVERTISEMENT