S-a creat o competiție mare pe piața de telefonie mobilă. Situația a luat amploare din 2023, când s-a observat un interes ridicat al clienților unei rețele de a se transfera la o alta. Multe companii au avut de pierdut, în timp ce altele de câștigat. La ce strategii de marketing apelează unele dintre ele pentru a se menține în top?
Ce se întâmplă cu clienții de la Vodafone, Orange, Digi sau Telekom? Statisticile arată că aceștia au început să aibă o curiozitate mare față de serviciul de portabilitate, care a luat ”naștere” la nivel național în 2008.
Serviciul de portabilitate se referă la transferul numărului unui client de la prima rețea cu care a semnat contractul, la o alta. Din varii motive, precum lipsa semnalului sau lipsa internetului, el poate face asta oricând.
Cifrele mai arată și că un total de 1.541.269 de numere s-au mutat în anul 2023 de la o companie la alta. În cele mai dese cazuri, s-a păstrat utilizatorul, iar din totalul menționat, 1.472. 946 au fost numere de telefon mobil.
De asemenea, potrivit ancom.ro, cele mai multe portări s-au efectuat în doar 30 de zile. Un număr de 128.439 de persoane s-au hotărât să utilizeze o altă rețea, iar în martie și în noiembrie 2023 s-au făcut cele mai multe cereri de transfer.
Compania RCS-RDS a stat în 2023 cel mai bine la capitolul portabilitate. Clienți de la marile rețele precum Orange, Vodafone sau Telekom au optat pentru această rețea. Numărul lor a fost de 866.855, în timp ce pentru Vodafone au semnat 289.838 de români, iar 181.522 pentru Orange.
Totodată, Telekom Romania Mobile a înregistrat în anul anterior doar 111.751 noi membri, în timp ce Orange Romania Communications a avut cel mai mic număr de noi clienți, adică 22.876
Telekom Romania Mobile a beneficiat în 2023 doar de 111. 751 noi numere, iar din acestea 861.637 au fost pentru abonament. Asta în tim ce la Orange Romania Communications s-a înregistrat cel mai mic număr, anume doar 22.876. Totodată, din totalul de 1.541. 269, 58%, adică 861.637 au fost numere pe bază de abonament lunar.
Între timp, pentru a se menține în topul celor mai utilizate rețele de telefonie mobilă, Vodafone și Orange au ventit cu oferte la început de an. Compania Vodafone propune viitorului sau actualului client trei tipuri de abonament, cu prețuri distincte: de 3 euro, 7 euro și 17 euro, în care sunt incluse programe, perioada de valabilitate și diferite facilități.
De cealaltă parte, Orange are o ofertă aparent mai avantajoasă decât Vodafone. Propune noilor clienți abonamente de 24 luni, care au în general costuri de la 3 până la 7 euro, iar cel mai scump valorează 19, 99 lei. Fiecare abonament dispune de viteză de internet distinctă, pe principiul, cu cât mai scump, cu atât mai bine.