Anul 2023 a reprezentat un record din punct de vedere al portării numerelor de telefon de la lansarea, din 2008, a serviciului de portabilitate. Persoanele care au fost nemulțumite de rețelele de telefonie mobilă pentru care au optat inițial și-au schimbat rapid operatorul.
Concret, 1.541. 269 de numere au fost mutate în anul anterior de la o rețea de telefonie mobilă la alta, păstrându-se în cele mai multe cazuri utilizatorul. Un procent de 96%, adică 1.472. 946 au fost doar numere de telefon mobil. S-a sesizat și un record referitor la portările per lună.
Cele mai multe portări, în doar 30 de zile, din 2023, au fost de 128.439, iar lunile în care clienții care și-au exprimat cel mai des dorința de a folosi o altă rețea, din varii motive, au fost martie și noiembrie. De asemenea, dintre toate companiile, cel mai bine a stat RCS-RDS, potrivit ancom.ro
RCS-RDS a întrecut în 2023 marile rețele Vodafone, Orange sau Telekom. Oameni cu contracte de ani întregi s-au mutat în această rețea, respectiv un număr de 866. 855 de clienți au ales RCS-RDS, în timp ce 289.838 au optat pentru Vodafone, iar 181.522 pentru Orange.
Telekom Romania Mobile a beneficiat în 2023 doar de 111. 751 noi numere, în timp ce Orange Romania Communications a înregistrat cel mai mic număr, anume doar 22.876. Totodată, din totalul de 1.541. 269, 58%, adică 861.637 au fost numere pe bază de abonament lunar.
Telefonia fixă a pierdut destul de mult teren în fața telefoniei mobile în 2023. Portările pentru un telefon fix au scăzut cu 16%, fiind sesizate 68.323. Totuși, și pentru acest mijloc de comunicare cei mai mulți clienți au fost la RCS-RDS, 24.276 de numere. Pe locul doi se află Orange, cu 13.344 și Vodafone pe locul trei, cu 11.903.
Mare atenție atunci când decideți să vă modificați operatorul de telefonie mobilă sau fixă. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit în 2023 reclamații referitoare la existența a două contracte de telefonie pentru unii români. Acest lucru înseamnă că trebuie să vă asigurați că vi s-a întrerupt contractul de la rețeaua anterioară, pentru a nu plăti în plus la costul unui abonament lunar, de exemplu.
”ANCOM a constatat, prin intermediul sesizărilor primite de la abonaţi, că, în cazul nefinalizării portării, aceştia se găseau, de multe ori, în situaţia indezirabilă de a rămâne cu două contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numărului care urma să fie portat) şi unul cu furnizorul acceptor (aferent numărului alocat temporar de acesta).
În prezent, în cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relaţiei contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalităţi”, au explicat cei de la ANCOM.