Un profesor cu 35 de ani de experiență spune că reluarea cursurilor nu se poate face mai devreme de luna septemberie, pe fondul epidemiei de coronavirus din țara noastră.
Un profesor de matematică din România trage un semnal de alarmă și spune că reluarea cursurilor nu se poate face mai devremele de luna septembrie și crede că anul școlar ar trebui închis fără ca unitățile de învățământ să se redeschidă.
Radu Prisăcaru, profesor cu 35 de ani de experiență, a postat, sâmbătă, pe Facebook un mesaj în care-şi exprimă părerea cu privire la reluarea cursurilor în România.
”Reluarea cursurilor în unităţile de învăţământ nu se poate face mai devreme de luna septembrie, şi atunci, cu prudenţă. Motivul? Protecţia elevilor, a familiilor lor şi a cadrelor didactice. Şcolile pot asigura igiena corespunzătoare a spaţiilor, în cele mai multe cazuri. Măşti? Zilnic, pentru toată lumea, mă îndoiesc că pot asigura…
Şi chiar dacă ar fi posibil: copiii, mai ales cei mici, vor să se atingă, vor să te atingă. Aleargă, se joacă împreună. Nu poţi să-i struneşti, orice ai face! Să nu-mi spuneţi că vor alerga cu masca pe figură…
Un singur copil transmiţător, poate aduce boala în familiile altor câteva sute, la părinţi, la bunici. O poate transmite şi cadrelor didactice. Astfel, în doar câteva zile, obţinem o ţară de infectaţi, cu lucrurile scăpate de sub control”, a scris profesorul pe rețeaua de socializare.
Profesorul a venit și cu o soluție pentru ca anul școlar să se încheie fără a mai redeschide unitățile de învățământ: mediile pe semestrul II să poată fi încheiate chiar și cu o notă, două, fără teză.
”Acolo unde elevul nu are nicio notă, se poate dubla media pe primul semestru sau se poate găsi o formulă viabilă. Examenele de evaluare Naţională sau Bacalaureat trebuie suspendate în acest an. Media de admitere se poate lua media ultimilor 4 ani”, mai spune profesorul.
Prisăcaru este de părere că predarea cursurilor în varianta online a fost o idee bună, pentru că astfel copiii au fost ținuți ocupați în tot acest timp și au fost încurajați să învețe. Cu toate acestea, profesorul se întreabă dacă metoda este și eficientă.
”Dar este ea, oare, eficientă? Ca să poţi ţine o lecţie de calitate online, trebuie să o pregăteşti 2-3 zile. Şi tot nu poţi fi sigur că ajunge acolo unde trebuie. Personal, consider că lecţiile digitale sunt doar un adjuvant pentru lecţiile clasice.
O completare, pentru mai buna înţelegere a lucrurilor. Blended-learning. Câţi dintre profesori pot ţine lecţii de calitate online? Cu feedback, cu tot? Câţi elevi au infrastructura pentru a participa la acestea? Nu cumva există o mare discriminare aici?”, a mai scris profesorul pe Facebook.