Al patrulea român care ajunge la Tottenham, după Gică Popescu, Ilie Dumitrescu și Vlad Chiricheș, Radu Drăgușin găsește clubul în cel mai bun moment din istoria lui, din punct de vedere economic. Rezultatele nu au fost excepționale în anii aceștia, deși Spurs au jucat, totuși, o semifinală în Champions League. Ciudat e peisajul în care se găsește această superforță financiară.
Clasamentul în care Tottenham nu reușește să fie vreodată prima nu îi zdruncină contabilitatea, una care înflorește încontinuu. Dovada cea mai clară a bogăției extreme o reprezintă Tottenham Hotspur Stadium, inaugurat în 2019 cu o întârziere față de planul inițial. Arena arată ca o navă spațială așezată cu forța într-o suburbie săracă.
Construcția a costat un miliard de lire sterline și nu se potrivește deloc în peisajul acesta din Nordul Londrei. E o lume pestriță, în general săracă, sunt mulți oameni care au ajuns în Londra din Africa sau din Asia de Est și au adus cu ei obiceiuri, moduri de viață. Chiar peste drum de stadionul-spațial, în curtea Centrului Sportiv Tottenham, e un târg, un fel de bazar chiar mai colorat decât este un bazar.
Oamenii vând haine înșirate pe umerașe, casetofoane cu tot cu casete, mărunțișuri care par să fi fost adunate la întâmplare dintr-o casă. Din boxe duduie un fel de hip-hop cu accent african. Muzica aceasta parcă se potrivește mai bine aici decât se potrivește superstadionul de un miliard de lire construit într-un cartier în care oamenii au venit din culmea sărăciei ca să o ducă mai bine, și tot nu trăiesc cu adevărat bine.
Arena science-fiction a fost produsă de către un management bun pentru economie, dar mai ales de un sistem care fabrică bani. Premier League pare că ignoră oricare criză financiară posibilă, fiind o adevărată maşină de făcut bani, din care şi Radu Drăguşin se va înfrupta cu nesaţ. Campionatul e alimentat mai ales din drepturile TV gigantice, tocmai au fost vândute pentru 8,4 miliarde de euro drepturile de transmitere a partidelor în perioada 2025-2029!
Tottenham și Premier League nu trăiesc numai din banii televiziunilor, adună sume de peste tot. Stadioanele sunt pline meci de meci, toate cluburile reușesc să creacă încontinuu mulțimea suporterilor fideli. Și s-au extins, piața lor a depășit Anglia de multă vreme. La Tottenham, vedeta rămasă după plecarea la Bayern a lui Harry Kane e Son.
Sud-coreeanul e un atacant foarte bun, merită să joace la nivelul acesta. Doar că el mai constituie o valoare și în afara prestațiilor de pe teren. El umple magazinul. Cele mai multe dintre tricourile expuse au numele Son pe spate fiindă aceasta e cererea. Fără o statistică exactă, cam opt clienți din zece sunt coreeni. Ei pozează tricourile înainte să le cumpere și râd fericiți de parcă ar juca ei în Premier League, nu un conațional.
Mai sunt multe tricouri ale decarului Maddison, adus de la Leicester, fosta campioană care a retrogradat. În afara lui Maddison, Leicester mai avea și alți fotbaliști buni când a picat, ceea ce nu a constituit vreo garanție. În campionatul acesta în care toți au bani mulți, nimeni nu capătă garanții de vreun fel.
Aici a ajuns Radu Drăgușin, cel mai scump român din istorie, fundașul de 25 de milioane de euro. Angajații din magazin se miră când întrebi despre tricoul lui: ”Nici nu a apărut la Tottenham și deja există o cerere?”. Oamenii explică de ce încă nu au echipamentul lui Drăgușin expus în magazin: ”Știm că a parcurs vizita medicală și că pare să fie o formalitate, dar clubul nu ne-a confirmat oficial achiziționarea lui. Dacă știți ce număr va purta luați un tricou gol și imprimați-l voi cu numărul lui Drăgușin!”.