News

Rezolvarea subiectelor la matematică, la Evaluare Națională. Ce exerciţiu ar fi putut pune probleme elevilor. “Examenul a fost unul ușor”

Examenul de Evaluare Națională 2022. Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a au susținut, joi, proba la matematică, unde subiectele au avut o dificultate medie, potrivit profesorilor de profil.
16.06.2022 | 13:48
Rezolvarea subiectelor la matematica la Evaluare Nationala Ce exercitiu ar fi putut pune probleme elevilor Examenul a fost unul usor
Subiectele la matematică, de la Evaluarea Națională au fost de dificultate medie. Sursa foto: colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Profesorii de matematică care au rezolvat subiectele de la proba de matematică a examenului de Evaluare Națională au precizat că acestea au fost de o dificultate medie.

Rezolvarea subiectelor la matematică

Elevii care au susținut joi proba de matematică a examenului de Evaluare Națională au primit varianta 2. Examenul a început de la ora 09.00, iar elevii au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva cele trei subiecte principale.

ADVERTISEMENT

Profesorii de matematică au declarat pentru FANATIK că subiectele de anul acesta nu au avut o dificultate peste medie, testând în principal noțiunile și formulele de bază predate la școală.

„Subiectele au fost de dificultate medie, cu probleme clasice, care au acoperit în mare materia claselor V-VIII.

ADVERTISEMENT

În principiu, subiectele nu au fost grele. Elevii trebuiau să aplice teoremele de bază, cele mai folosite la orele de matematică. Nu cred că au fost exerciții care să le dea probleme copiilor cu noțiuni medii de matematică. Dacă elevul a avut un nivel mediu de noțiuni bine însușite cred că ar fi putut rezolva aceste exerciții.

Subiectele au fost progresive, s-a început de la clasa a V-a, cu ordinea operațiilor, cu Subiectul I compus din noțiuni de bază. Subiectul II, cel de geometrie, a avut o singură problemă de clasa a VIII-a, restul cu noțiuni de bază de clasele a VII-a și a VI-a. Nu cred că au pus mari dificultăți, mai ales că elevii au avut și desenele”, a declarat, pentru FANATIK, profesoara de matematică, Felicia Zamfirescu, care a rezolvat subiectele de anul acesta de la Evaluarea Națională.

ADVERTISEMENT

Rezolvare Subiecte Matematica Evaluare 2022 Final by Laurentiu Sirbu on Scribd

Elevii pot lua ușor nota 7

Şi profesoara de matematică Ioana Sicrieru, care a rezolvat pentru FANATIK subiectele la proba de matematică de la Evaluarea Națională 2022, a declarat că anul acesta subiectele au fost destul de ușoare, cu noțiuni de bază, și că elevii ar putea lua ușor nota 7. Potrivit acesteia au fost doar două subpuncte care ar fi putut să le pună oarecare dificultăți copiilor, însă nici acestea nu ar fi trebuit să reprezintă o problemă pentru un elev care a lucrat la clasă.

„Subiectele I și II au fost extrem de ușoare, cred că au fost cele mai ușoare exerciții de la Evaluarea Națională de până acuma. Puteau fi făcute nu doar fără meditații, dar cred că puteau fi făcute și mintal, fără să mai ai nevoie să faci și rezolvarea, atât de simple au fost. Vorbim de niște noțiuni de bază strict, nu era mai nimic deosebit.

ADVERTISEMENT

Subiectul III, partea de algebră a fost foarte ușoară, la fel. Am putea spune că poate la problema 3, punctul b, poate nu știu copiii că mediana împarte orice triunghi în două triunghiuri egale, cu aria jumătate din triunghiul inițial. Dar ,și dacă nu știau acest lucru, se putea rezolva cu Pitagora. Adică și dacă nu știau această proprietate a medianei, tot puteau să se descurce.

ADVERTISEMENT

Pe partea de geometrie, la 6 punctul b se face într-adevăr o diferență între copiii care au lucrat de-a lungul anilor și cei care nu au lucrat deloc. Dar nici aici nu se puteau mari probleme, cu excepția acestui punct de geometrie în spațiu și nu prea își pot reprezenta toți așa ușor cum sunt înălțimile acolo.

Deci, per total, examenul a fost unul ușor. Poate o diferență să o facă subpunctele b, de la subiectul de geometrie, însă asta înseamnă doar 9 puncte în total, dacă asta nu ai făcut nimic la ele. Dar erau noțiuni de bază efectiv, la problema 4 trebuiau să-și dea seama că se face cu asemănarea triunghiurilor, la problema 5,b trebuiau să-și dea seama că este vorba de centrul de greutate al unui triunghi. Ar trebui să fie note mari, pentru că primele două subiecte au fost foarte ușoare, și dacă le faci pe acestea, fără să te atingi de subiectul III iei nota 7”, a declarat, pentru FANATIK, profesoara Ioana Sicrieru.

Subiectul I a avut șase subpuncte tip grilă, fiecare punctat cu 5 puncte. La fel, subiectul al II-lea are 6 subpuncte, tot grilă și notate tot cu câte 5 puncte fiecare. Subiectul III a fost singurul unde răspunsurile nu au mai fost de tip grilă.

Modelul de examen pe care elevii îl au de susținut la matematică este structurat pe 3 subiecte, fiecare punctate cu 30 de puncte, cu alte 10 puncte acordate din oficiu.

Ministerul Educației urmează să publice baremul de corectare la ora 15:00.

Evaluarea Națională 2022

Peste 170.000 de elevi au terminat anul acesta clasa a VIII-a, însă doar puțin peste 155.000 de copii s-au și înscris la examenul de Evaluare Națională. Pentru anul școlar 2022/2023 sunt alocate 130.600 de locuri la clasa a IX-a (învățământ cu frecvență zi), la nivel național și 11.000 de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență seral și frecvență redusă, iar alte 60.000 de locuri sunt în învățământul profesional.

Marți, elevii absolvenți ai clasei a VIII-a au susținut proba de limba română, iar cei mai mulți profesori au precizat că acestea au fost abordabile, neavând un grad ridicat de dificultate sau să conțină exerciții sau cerințe capcană.

Rezultatele examenului de Evaluare Națională 2022 vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Este important de știut că acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, elevii nu au avut voie să intre în sălile de examen cu orice tip de materiale ajutătoare (manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor) și nici cu telefoane mobile sau  instrumente electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare. De asemenea, aceștia nu au avut voie să intre în clase cu ghiozdane, rucsacuri, sacoșe sau poșete.