Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Elevii claselor a VIII-a din România au aflat vineri, 23 februarie, cum s-au descurcat la prima simulare cu lucrări corectate digital.
În cursul acestei zile, Ministerul Educației a anunțat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a la simularea examenului de Evaluare Națională. Testarea a avut loc pe 5, 6 și 7 februarie.
Potrivit datelor publicate vineri, peste 26% din elevi nu au luat nota 5 la proba la română. La această probă, numărul de note mai mari sau egale cu 5 a fost de 121.759, adică un procent de 73,98%.
Cele mai slabe rezultate au fost obținute de elevi la matematică. Conform datelor centralizate de Edu.ro, la a doua probă scrisă, peste jumătate din elevi (57,63%) nu au reușit să ia nota de trecere 5. Procentul este unul uriaș, de circa 81%, când vorbim de candidații care nu au luat notă peste 7.
În fine, la limba maternă, rezultatele au fost ceva mai bune. La această probă, numărul de note mai mari sau egale cu 5 a fost de 8.161 (82,93%). Doar 17% dintre elevi nu au luat nota 5 la această testare.
Au fost în total peste 150 de note de 10. Cele mai multe, 91, au fost obținute de matematică. La limba și literatura română au fost 44 de note maxime, iar la limba maternă 22.
Ministerul Educației anunță că rezultatele probelor scrise ale simulării Evaluării Naționale au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București.
Într-o următoare etapă post-simulare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ. Vor avea loc discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și analize la nivelul consiliului profesoral. Vor fi luate măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Autoritățile anunță că la această simulare au fost implicați 11.593 de profesori evaluatori, după cum urmează:
Au existat 3.747 de centre de examen, cu peste 12.000 de profesori asistenți care au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Edu.ro anunță că platforma a funcționat în parametri optimi pe toată perioada desfășurării proceselor, cu excepția unui interval de circa 20 de minute în prima zi de examen.