Sport

Schimbarea regulamentului din Formula 1 se amână cu un an! Ce modificări erau anunţate

Echipele din Formula 1 au căzut de acord să amâne cu 12 luni schimbarea regulamentului sportiv. Inițial acesta trebuia să intre în vigoare în 2022. Reprezentanții team-urilor au decis însă că modificările tehnice sunt suficient de provocatoare.
21.10.2021 | 16:32
Schimbarea regulamentului din Formula 1 se amana cu un an Ce modificari erau anuntate
Schimbarea regulamentului sportiv Formula 1 a fost amanata pentru 2023. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Formula 1 nu va mai avea parte de o revoluție completă, așa cum era prevăzut. Michael Masi, FIA Race Director, a confirmat informația. Și a precizat că schimbarea regulamentului sportiv se amână cu 12 luni. Timp pe care echipele îl vor putea folosi pentru a se concentra asupra modificărilor de ordin tehnic care intră în vigoare în 2022.

“Am ajuns la un consens cu echipele”, a spus Masi. ”Știam că aveam mult de lucru, dar ne asumăm acest efort. Însă mai multe echipe, prin reprezentanții lor, au cerut aceasta amânare”, a completat acesta într-un  interviu acordat pentru GPFans.

ADVERTISEMENT

Masi spune însă că vor exista și în 2022 momente în care se vor testa elemente prevăzute în această schimbare a regulamentului sportiv. Astfel încât sa se poată face o analiză legată de armonizarea lor cu noile elemente tehnice. Iar ”revoluția” din Formula 1 să devină completă în 2023.

Ce presupunea schimbarea regulamentului sportiv

În ceea ce privește schimbarea regulamentului sportiv, diriguitorii Formulei 1 aveau câteva puncte clare. Reducerea cu o zi a duratei unui Grand Prix, de la 4 la 3 zile. O măsură utilă mai cu seamă în contextul creșterii numărului de Mari Premii. Pentru că, să nu uităm, anul viitor vom avea 23 de curse și nu 22.

ADVERTISEMENT

Practic, verificările tehnice se mută din după amiaza zilei de joi în dimineața zilei de vineri, procedura aceasta desfășurându-se între orele 9-11. Dacă procedura s-ar prelungi, ea oricum trebuie să se încheie cu minim o oră şi 30 de minute înainte de startul FP1. La fel ca până acum, în ziua de vineri vor avea loc două sesiuni de antrenamente libere, FP1 și FP2. Sâmbătă este rezervată pentru FP3 și Calificări, iar duminica pentru Cursă.

Mai era un aspect. Specificația cu care se intră în FP1 nu mai poate suferi schimbări pentru calificări sau cursă decât la nivel de set-up Asta deși în FP1 și FP2 se pot testa diferite părți noi. Doar că înainte de începutul FP3 aceste noi părți trebuie înlăturate. Astfel încât mașina să revină la specificația ”de referință” ce va fi utilizată apoi în calificări și cursă. Lucrul la set-up este permis doar până la primul tur din FP3.

ADVERTISEMENT

Așadar, un handicap pentru ingineri și mecanici. Pentru că impunea modificări ale planului de lucru. În contextul în care oricum există necunoscutele de ordin tehnic. Iar acest lucru putea deveni un handicap pentru toată lumea. Și putea genera probleme ale căror efecte erau greu de cuantificat.

Efectul F1 Sprint, un alt handicap

La fel stau lucrurile și în ceea ce privește schimbarea regulamentului prin includerea F1 Sprint. Este vorba despre acel format special al calificărilor care aduce puncte suplimentare.

ADVERTISEMENT

Ei bine, chiar dacă nu era vorba despre o noutate, și aici experiența din 2021 a arătat că acest format complică sarcina inginerilor. Prin constrângerile legate de modificările de set-up.

Nu este însă totul. Reprezentanții mai multor echipe au cerut și o suplimentare a bugetului pentru F1 Sprint. Care, oferind puncte, reprezintă o întrecere în sine.

Conducerea Formulei 1 a fost de acord cu solicitarea. Dar suma pe care a oferit-o nu a fost considerată satisfăcătoare de către oficialii team-urilor. Mai cu seamă că și în Formula 1 criza Covid-19 încă își pune amprenta asupra bugetelor.

ADVERTISEMENT