Schimbări în calendarul admiterii la liceu 2021. Care sunt principalele modificări

Robert Cristea   
în News
04/05/2021, 12:29
Schimbări în calendarul admiterii la liceu 2021. Care sunt principalele modificări
Admitere liceu 2021. A fost publicată broșura cu locurile la liceu și învățământul profesional în majoritatea județelor Sursa foto - EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

A fost modificat calendarul admiterii la liceu 2021. Modificările au fost făcute la finalul lunii trecute. O schimbare importantă este legată de completarea fișelor de înscriere care va avea loc în perioada 16-22 iulie, față de 8-14 iulie, cum era în calendarul Admiterii.

O altă modificare prevede repartizarea computerizată a absolvenților de clasa a VIII-a pe locurile de la liceu în data de 24 iulie, în loc de 16 iulie, cum era în ordinul inițial, conform Edupedu.ro.

Schimbările în calendarul admiterii la liceu sunt prevăzute în Ordinul nr. 3.721/23.04.2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 5.457/2020 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2021-2022.

Schimbări în calendarul admiterii la liceu 2021

O modificare importantă este introducerea planificării pentru depunerea fizică a dosarelor. Aceasta se va face pentru etapa I în prima zi a etapei de depunere a dosarelor.

“Pentru realizarea unei planificări privind accesul persoanelor în unitatea de învățământ, în scopul depunerii dosarului de înscriere, părintele/reprezentantul legal trebuie să-și exprime intenția de depunere a dosarului, prin telefon sau e-mail, în prima zi prevăzută în calendar pentru această etapă”, prevede ordinul citat.

În cazul transmiterii dosarelor prin mijloace electronice sau prin poștă, cartea de identitate și certificatul de naștere se depun în copie. De asemenea, noile reguli prevăd ca depunerea dosarelor să fie făcută și prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin e-mail, cu documente scanate.

“Candidaților care au transmis dosarele de înscriere prin poștă sau e-mail li se va comunica, telefonic sau prin e-mail, situația înscrierii”, se precizează în noile norme.

Cei care vor depune dosarul online trebuie să meargă la școală cu documentele în original până la data de 24 septembrie.

“În cazul transmiterii dosarelor prin mijloace electronice sau prin poștă, candidații/ părinții/reprezentanții legali ai acestora au obligația de a prezenta în format fizic, în original sau în copie certificată în conformitate cu originalul, documentele care au stat la baza înscrierii în învățământul liceal, în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor”, se arată în ordiunul de ministru.

Închide ×