News

Sediul unei primării din Mureș, scos la licitație ”din greșeală”. Cum s-a ajuns aici și ce spune edilul comunei

O primărie din Mureș a fost la un pas să rămână fără sediul primăriei, din cauza unei datorii dar și a unei presupuse greșeli comise de angajatul unei firme.
02.08.2023 | 17:58
Sediul unei primarii din Mures scos la licitatie din greseala Cum sa ajuns aici si ce spune edilul comunei
Marius Lirca, primarul comunei mureșene Răstolița, spune că sediul primăriei nu va fi scos la licitație / Colaj foto: Fanatik / Surse foto: Google Maps / glasulvailor.ro
ADVERTISEMENT

Sediul primăriei din comuna mureșeană Răstolița a fost scos la licitație, din cauza unei presupuse datorii pe care autoritatea locală o avea la o firmă care a prestat lucrări de iluminat stradal, în localitate. Cum sumele nu au fost achitate la timp, societatea comercială a început demersurile legale pentru recuperarea prejudiciului. Contactat de FANATIK, primarul comunei spune că la mijloc este o neînțelegere și problema ”s-a rezolvat”.

Licitația pentru clădirea primăriei, programată pentru 8 august

Potrivit publicației de vânzare imobiliară emisă la sfârșitul lunii iunie, licitația este programată la data de 8 august 2023, ora 09:00, la sediul unui executor judecătoresc din Târgu Mureș. Prețul de plecare a este de 2.019.500 de lei plus TVA, valoare stabilită de un evaluator autorizat.

ADVERTISEMENT
vanzare primarie
Fragment din publicația de vânzare imobiliară / Sursă: unejr.ro

În schimbul acestei sume, participanții la licitație ar putea obține o clădire cu parter și etaj, în suprafață construită de 356 mp, compusă din 17 birouri, 6 coridoare și holuri, două grupuri sanitare, o sală de ședințe și un birou-casierie. Construcția se află pe domeniul privat al comunei Răstolița și e ridicată pe un teren intravilan de 1.126 mp.

Primarul comunei Lirca spune că nu va fi nicio licitație

Primarul Marius Lirca susține că licitația nu va avea loc și că a ajuns la o înțelegere cu reprezentanții firmei Expert Contracting SRL, în baza căreia s-a dispus suspendarea executării silite. ”Noi ne-am înțeles cu firma încă de anul trecut, dar undeva s-a produs o greșeală, iar dosarul de executare a fost repus pe rol. Nu va fi nicio licitație, nimic. Lucrurile s-au rezolvat”, ne-a declarat primarul comunei Răstolița.

ADVERTISEMENT

În sprijinul afirmațiilor sale, edilul ne-a transmis și o informare semnată de administratorul societății Expert Contracting, prin care se arată că ”greșeala” aparține unui coleg neatent.

Ce spun reprezentanții societății la care primăria avea datorii

”Dosarul de executare silită cu numărul 528/2020, din data de 27 iunie 2023, emis de societatea civilă profesională de executori judecătorești Hurubă, Giunca & Asociații a fost repus pe rol din neatenția regretabilă a colegilor noștri.

ADVERTISEMENT

Menționez că între compania Expert Contracting și Primăria Răstolița există un acord de suspendare a procedurii de executare silită din 2 iunie 2022, emis de Societatea civilă de executori judecătorești Huruba, Giunca & Asociații, iar în cursul zilei de 06.07.2023, am înaintat societății de executori o cerere de suspendare a executării silite din acest dosar”, se arată în documentul semnat și ștampilat de administratorul societății comerciale.

De menționat faptul că la data redactării prezentului material, anunțul referitor la vânzarea sediului primăriei din Răstolița era încă activ pe site-ul Uniunii Naționale a Executorilor Judecătorești din România (unejr.ro).

ADVERTISEMENT

Cum s-a ajuns la executarea silită

Potrivit datelor obținute de FANATIK, primăria Răstolița a semnat un contract cu SC Expert Contracting SRL în data de 1 noiembrie 2017, având ca obiect ”lucrări de modernizare sistem iluminat public stradal”. Valoarea stabilită a contractului a fost de 400.655,20 de lei, la care se adaugă TVA de 76.124,49 lei.

Lucrările au durat până la data de 20 februarie 2018, atunci când s-a semnat un proces verbal de recepție a lucrărilor.

Cum bugetul primăriei nu beneficia de o sumă atât de mare, cele două părți au stabilit ca plata să se facă în 48 de rate egale, a câte 9.928,98 lei (TVA inclus).

La un moment dat, primăria Răstolița a întârziat plata ratelor, așa că firma care a prestat respectivele servicii s-a adresat instanței, solicitând începerea procedurii de executare silită, în vederea recuperării prejudiciului.

Instituția a încercat să se apere, introducând pe rol o cerere în anulare, în care arăta invoca faptul că ”executantul lucrării nu a respectat prevederile contractului de execuție”, respectiv nu a înlocuit 26 de lămpi de iluminat, aflate în garanție, așa că primăria a fost nevoită să apeleze la o altă firmă.

Acțiunea a fost respinsă, iar la vremea respectiv, primăria a achitat debitul principal, nu și cheltuielile de executare și judecată. Din anul 2021, între cele două părți nu au mai fost introduse noi litigii, pe rolul instanțelor.

ADVERTISEMENT
Tags: