Vremea a început să se strice în majoritatea regiunilor şi o dată cu reapariţia zăpezii şi chiar a poleiului, meteorologii anunţând temperaturi cu minus pentru perioada următoare, vor apărea şi mai multe probleme în trafic. De altfel, duminică au avut loc deja câteva accidente grave, în condiţii de carosabil umed sau acoperit de zăpadă.
Este de aşteptat ca astfel de evenimente să fie mai dese şi, pentru a minimiza riscurile, fostul campion naţional de raliuri, acum expert în conducere defensivă, Titi Aur, vine cu câteva sfaturi utile pentru şoferi.
Fostul pilot spune că în condiţii de iarnă mulţi şoferi comit o greșeală uriașă, care îi expune un risc iminent de accidente. “Cea mai mare greșeală care se face când mașina „dansează“ stânga-dreapta este că cel de la volan, neștiind să controleze derapajul, de cele mai multe ori – și spun asta din experiența de la cursurile noastre de conducere defensivă – majoritatea șoferilor din România (aproximativ 80%) fac exact ce nu trebuie.
Fie trag în direcția opusă, fie trag mai mult decât trebuie sau mai repede decât trebuie. Noi facem cursuri și cu străini. Acolo, procentul este exact invers: 80% fac ce trebuie și 20% ce nu trebuie. Străinii sunt mai buni ca noi“, a declarat Titi Aur, citat de romaniatv.net.
Foarte important, expertul în conducere defensivă a mai explicat că dacă mașina pleacă de spate către dreapta, șoferul trebuie să vireze de volan tot către partea dreaptă. “Ar trebui să știi să controlezi derapajul. Trebuie să înțelegi ce trebuie să faci din punct de vedere practic.
Din punct de vedere teoretic eu spun că atunci când mașina pleacă de spate către dreapta, tu trebuie să virezi tot către dreapta, dar numai atât cât să ții roțile pe direcția de mers.
Trebuie să tragi repede, dar numai atât cât trebuie. Cel mai important lucru e să nu reduci. Ăsta e cel mai important lucru, deoarece e împotriva instinctului”, a mai spus Titi Aur.
În plus, o altă mare greşeală pe care o fac şoferii români când simt că maşina începe să derapeze este să ia piciorul de pe acceleraţie. Efectul este contrar instinctelor noastre explică fostul campion, asta nefăcând decât să amplifice derapajul.
“Când mașina pleacă de spate, șoferul simte asta ca fiind pericol. Primul instinct al șoferului e să ridice piciorul de pe accelerație. Asta înseamnă amplificarea derapajului. Ca să nu faci greșeli, trebuie să faci exerciții. Dacă nu faci exerciții, ajungi să pierzi mașina de sub control”, afirmă expertul.