News

Sorin Grindeanu, planuri pentru falimentarea CFR Marfă. Cum ar putea scăpa TAROM

Ministrul transporturilor, declarații despre situația de faliment în care se află CFR Marfă. Sorin Grindeanu a vorbit și despre situația companiei TAROM.
20.04.2022 | 23:39
Sorin Grindeanu planuri pentru falimentarea CFR Marfa Cum ar putea scapa TAROM
Sorin Grindeanu, declarații despre CFR Marfă și TAROM. Sursa foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit miercuri seară, despre situația companiilor CFR Marfă și TAROM. Cum prima menționată se află în proces de faliment, Sorin Grindeanu a precizat că a prezentat Comisiei Europene trei scenarii.

Cele trei scenarii salvatoare pentru CFR Marfă

Dintre cele trei scenarii, cel mai preferabil ar fi cel de tip Alitalia, adică CFR Marfă să intre faliment, închis peste 3 luni, iar apoi statul să cumpere din active și să creeze o altă firmă. Pentru aplicarea acestuia, Sorin Grindeanu ar fi purtat discuții cu comisarul european pe Transporturi.

ADVERTISEMENT

”La CFR Marfă, din păcate lucrurile sunt cele pe care le ştim, faliment, datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei (…) Noi încercăm de cam 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..)

În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, este realitatea”, a declarat Grindeanu la Proft News.

ADVERTISEMENT

Al doilea scenariu pentru salvarea CFR Marfă ar fi o OUG de dare în plată.

”Darea în plată înseamnă să nu vină ANAf să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a mai spus Grindeanu.

Al treilea scenariu ar fi reunirea CFR-urilor: Marfă, Călători și Infrastructură.

”Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem şi să ne ţinem de ele. Aş înclina pe acel scenariu valabil la nivel european, scenariul Alitalia, a mai adăugat Sorin Grindeanu.

ADVERTISEMENT

Ce plan de salvare prevede Sorin Grindeanu pentru TAROM

În schimb, despre TAROM, ministrul transporturilor și-a afirmat dorința de a-l păstra, dar pentru asta consideră că are nevoie de un plan de restructurare.

”Eu îmi doresc să păstrăm TAROM-ul, dar pentru a face acest lucru trebuie să fie pus în aplicare acest plan de restructurare pe care şi l-au asumat înainte de a fi ministru, transmis Comisiei Europene”, a mai transmis ministrul social-democrat.

ADVERTISEMENT

Ministrul transporturilor a vorbit și despre concedierile din ultima vreme, din TAROM. Din punctul său de vedere, o astfel de firmă nu trebuie să aibă mai mult de 600-700 de salariați, iar 90% dintre ei trebuie să fie personal navigant.

”O companie de mărimea TAROM trebuie să aibă 600 sau 700 de angajaţi şi 90% şi ceva trebuie să fie personal navigant. Au avut dublu, când am preluat mandatul, pe la 1.300, acum sunt să zicem la 1.000, un pic peste”, a mai detaliat Grindeanu.

ADVERTISEMENT